اختتاميه «ايام غم نخواهد ماند» برگزار شد

 

مراسم اختتاميه جشنواره‌هاي ادبي و نمايشي حوزه هنري فارس در بهار ???? برگزار شد و منتخبين اين جشنواره‌ها در بخش طنز و ديگر بخش‌ها معرفي شدند.

 

در اين مراسم که به سبب وضعيت ناشي از بيماري کرونا بدون حضور مخاطبان در باغ جهان نماي شيراز برگزار و از طريق فضاي مجازي پخش شد، دبيران دو جشنواره گزارش برگزاري رويدادها را ارائه کردند و معاونان حوزه هنري فارس و سازمان فرهنگي هنري شهرداري شيراز نيز سخن گفتند.
دکتر عبدالرضا قيصري معاون فرهنگي هنري حوزه هنري فارس گفت: برگزاري اين دو رويداد واکنش اهالي هنر به اتفاقات رخ داده در پي بحران کرونا بود و حوزه هنري سعي داشت در دو حوزه ادبيات و نمايش بستر مناسب براي ارائه هنرمندانه حس و انديشه اهل هنر را فراهم کند.
امسال چهلمين سال دفاع مقدس است و خوشحاليم که با موضوعات و کتاب هاي انتخاب شده در پويش کتاب -نمايش ?? چراغ برگزاري برنامه‌هاي هنري در تکريم و ستايش ايثارگران را هم‌زمان با ايام گرامي‌داشت حماسه آزادسازي خرمشهر قهرمان روشن کنيم و ان شاءالله تا پايان سال اين چراغ‌ها چلچراغ شود.
در سال‌هاي اخير ارتباط و همکاري دوسويه و مستمري بين مجموعه حوزه هنري انقلاب اسلامي استان فارس و سازمان فرهنگي هنري ورزشي شهرداري شيراز برپا بوده که يک فراز به يادماندني آن شب‌هاي نور و نارنج در سال قبل بود و يک اوج ديگر آن همين رويدادهاست که اختتاميه آنها امروز برگزار مي‌شود.

فرزاد صدري معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي هنري ورزشي شهرداري شيراز نيز در بخشي از اين مراسم گفت: خوشحاليم که در برگزاري اين رويداد با حوزه هنري مشارکت داشتيم چرا که اين نهاد در سال هاي اخير در حرکت به سمت مردم و انجام دادن کارهاي مردمي در سطح شهر موفق بوده است.
معتقدم يکي از مهمترين وجوه هنر انقلاب اسلامي هنر شهري بوده است. مجموعه ديوارنگاره‌ها و سرودها و … در سال‌هاي مبارزه و در ابتداي انقلاب اسلامي گواه اين ادعاست و جالب اين است که بهترين نمونه اين آثار همان کارهاي زمان پيروزي انقلاب است که تا امروز در ياد و خاطره همه مخاطبان مانده است.
انقلاب اسلامي يک حرکت وسيع و همه جانبه بود و همه طيف‌ها و جريان‌ها را در بر مي‌گرفت. امروز نيز هنر انقلاب اسلامي بايد همان وسعت نظر را داشته باشد و به جاي محدود شدن در تعدادي خاص ساير چهره‌هاي هنري را نيز در بر بگيرد.

اصغر گروسي دبير پويش کتاب-نمايش ?? و کارشناس مسوول هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان فارس نيز در سخناني با اشاره به روند برگزاري پويش گفت: اين حرکت در آخرين روزهاي سال پيش کليد خورد و ابتداي سال به مناسبت در پيش بودن هفته هنر انقلاب اسلامي فراخوان عمومي اعلام شد و در اين مسير ما پيشگام بوديم و دو هشتگ در خانه بمانيم و تئاتر تعطيل نيست شعارهاي اصلي اين پويش بودند و اميدواريم سال آينده پس از شکست کرونا اين جشنواره را روي صحنه اجرا کنيم.
رقابت در اين جشنواره فراتر از حد انتظار ما بود و براي حفظ کيفيت و شان حرفه‌اي پويش، در انتخاب داوران اين رويداد سراغ چهره‌هاي نام آشناي نمايش رفتيم و استاد کورش زارعي، توحيد معصومي و اصغر گروسي اين کار را انجام دادند. در سه مرحله آثار داوري شده و منتخبين تعيين شدند.
حمايت مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري از اين رويداد براي همه ما قوت قلب بود و آثار رسيده نيز بسيار دلگرممان کرد. خصوصا که دو سوم آثار رسيده به بانوان اختصاص داشت که در نوع خود در رويدادهاي نمايشي کم نظير است.

هاشم کروني ‌دبير مسابقه ادبي غيرحضوري «…که ايام غم نخواهد ماند!» و کارشناس مسوول آفرينش هاي ادبي حوزه هنري استان فارس نيز ضمن تشريح روند برگزاري اين رويداد گفت: فارس سرزمين استعدادهاي ادبي است و اين مسابقه نيز فرصتي بود تا اهالي ادبيات در مقابل ايثارگري مدافعان سلامت ميهن اداي احترام کنند.
هادي فردوسي، مهدي خضري و هاشم کروني هيئت داوران مسابقه را در بخش سروده‌هاي کوتاه شامل رباعي و دوبيتي و  بخش طنز تشکيل دادند. البته در بخش ويژه کليپ از شعرخواني‌ها از مشاوره محمدحسن محمودي کارشناس مسوول هنرهاي تصويري حوزه هنري فارس بهره برديم.
نفس برگزاري غيرحضوري و بهره‌مندي از فضاي مجازي سبب کاهش بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي جانبي و غير تخصصي رويدادها مي‌شود. نمي‌توان اين روند را براي همه کارها انجام داد اما هرجا که اين امر امکان پذير باشد مي‌توان با توجه به کاستن از هزينه‌ها اين صرفه جويي را به حمايت از هنرمند سوق داد.

شايان ذکر است در پايان اين رويداد برگزيدگان دو جشنواره به شرح زير معرفي شدند:

برگزيدگان پويش کتاب- نمايش ??

مقام اول براي نمايش دا، صادق عليپور
مقام دوم سيد محسن حسيني براي نمايش آن بيست و سه نفر
مقام سوم محمد ميرزاپور، براي نمايش آن بيست و سه نفر

تقديرها بدون الويت
آذر بهارلو، نمايش دا

سحر مصباح، دختر شينا

محدثه زارع، دا

کتايون محمدي، دا

ليلا يارمحمدي، دختر شينا

 

***

برگزيدگان مسابقه ادبي غيرحضوري «…که ايام غم نخواهد ماند!»

بخش طنز
مقام اول محمود برزين ( شعر ماسک را)
مقام دوم حميد رضا مولايي (شعر با رديف کرونايي)
مقام سوم جواد فرجپور (آنکس که آفريده، هم ارض و هم سما را )

تقديرها بدون اولويت

محمد جاويد (نرم نرمک ميرسد)

جعفر رضا خوشدل ( شعر با رديف يادش رفته )

هاجر جان نثار ( شعر شيرازي کرونا که اومه رابطمون پر از ترک شد )

محمد باقر خدامي ( مخمس )

بخش سروده‌هاي کوتاه

داوران اثري را به عنوان مقام اول و دوم اعلام نکردند
برگزيدگان سوم مشترکا خانم‌ها ساجده تقي‌زاده و سميه تورجي

تقديرها بدون اولويت

آقايان ياسين بهمني

رادمهر موسوي

خانم مريم حقيقت

 

برگزيدگان بخش کليپ از شعرخواني

 

به صورت مشترک و بدون اولويت

ناديا و ملينا عزيزي

 هلنا شريفي

حميدرضا مولايي

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313314
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.