گفتگو با اکبر صحرايي

اکبر صحرايي، نويسنده، از انتشار مجموعه طنز جديدي در رابطه با دفاع مقدس خبر داد و گفت: با توجه به استقبالي که از «سنگر علاف‌ها» شد، بنا شده است تا جلد دوم اين مجموعه نيز به چاپ برسد.
جلد دوم با عنوان «خمپاره‌هاي خواب‌آلود» شامل ?? داستان کوتاه طنز در حوزه دفاع مقدس است که در حال حاضر به ناشر سپرده شده و در آينده نزديک به چاپ خواهد رسيد. داستان اين اثر نيز همانند مجموعه‌هاي مشابه ديگر، برگرفته از اتفاقاتي است که براي «دار و دسته دارعلي» در جبهه رخ مي‌دهد. در واقع اين داستان‌ها بهانه‌اي هستند تا به شکل طنز به فرهنگ دفاع مقدس در قالب داستان پرداخته شود.
به گفته صحرايي؛ اين اثر در ??? صفحه و براي گروه سني نوجوانان و جوانان نوشته شده است. کار همراه با تصويرسازي ارائه خواهد شد.
اکبر صحرايي در ادامه به استقبال از آثار طنز دفاع مقدس و تأثير و اهميت آن در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان اشاره و اضافه کرد: استقبال از کتاب‌هاي طنز دفاع مقدس در ميان نسل جوان کشور خوب است؛ به طوري که مجموعه «دار و دسته دارعلي» تاکنون به چاپ ششم رسيده و «سنگر علاف‌ها» نيز در همان اولين سال انتشار، دو چاپ را تجربه کرد.
آثار طنز ظرفيت پذيرش بالايي در ميان مخاطبان دارد؛ از اين جهت اين نوع آثار مي‌تواند بهانه‌اي باشد براي انتقال فرهنگ عامه دفاع مقدس به نسل جوان. کتاب‌هاي تاريخي شايد به دليل سبک نوشتاري خود، مخاطب کمتري را به خود اختصاص دهد، اما طنز لايه و کششي دارد که مي‌تواند مخاطب را به سمت خود جلب کند.
هم تعداد آثار و هم تعداد نويسندگاني که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند، کم است. يک سري کتاب هم در اين زمينه منتشر شده است، اما طنز در تعدادي از اين آثار اين در لايه اول باقي مانده و زيربنايي نشده است؛ اين در حالي است که فرهنگ جبهه، فرهنگ نشاط و شادي بود. نوجوانان و جواناني که به جبهه مي‌رفتند، تا يک سال به خانه بازنمي‌گشتند؛ چون نشاطي که در گردان‌ها بود، جبهه را مانند خانه براي افراد کرده بود.  / تسنيم

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313372
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.