کارگاه چگونه طنزپرداز شویم در سومین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

کارگاه چگونه طنزپرداز شویم در سومین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

کارگاه «به چی داری می‌خندی؟» که آموزش طنزپردازی برای نوجوانان است، در دومین روز رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز پیش از شروع رویداد حضوری قلمه در استان گلستان، یک جلسه آنلاین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با فضای آموزشی قلمه برگزار شده بود.

در جلسه حضوری کارگاه چگونه طنزپرداز شویم، شرکت کنندگان ۱۶ ساله و زیر ۱۶ سال حضور داشتند.

سارا ملاعباسی به عنوان مدرس این دوره، در ابتدای جلسه درباره دلایل خندیدن توضیحاتی ارائه داد و با آوردن مثال از هنرجویان خواست تا در بحث مشارکت کنند و علت خندیدن به مثال‌ها را بیان کنند.

در ادامه ویژگی‌های طنز گفته شد و با نمایش بخش‌هایی از انیمیشن «مهاجرت» و سریال «مسافران» شرکت کنندگان درباره ویژگی‌های طنز در فیلم‌ها و کتاب‌ها صحبت کردند و جلسه به صورت تعاملی پیش رفت.

در بخش‌های انتهایی کارگاه، دو بخش «طنز و فضای مجازی» و «طنز و فانتزی» مطرح شد و به صورت مفصل درباره آن با شاگردان صحبت شد.

ملاعباسی بر این موضوع تاکید کرد که طنز و کمدی در فضای مجازی اغلب اوقات صرفا خنده‌دار است و مواقع بسیاری پیش آمده که یک محتوای واحد را در فرم‌های مختلف دیده‌ایم و همین باعث می‌شود که مغز به پیدا کردن سوژه‌های جدید عادت نکند.

به همین علت از شرکت‌کنندگان خواست که کلیپ‌های فضای مجازی را معیار طنز و کمدی قرار ندهند و با خواندن کتاب و دیدن فیلم و انیمیشن منابع اطلاعاتی خود را بالا ببرند.

در انتهای کلاس نیز کتاب «فرزندان ایرانیم» نوشته «داوود امیریان» به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

گفتنی است جلسه دوم این کارگاه روز جمعه ۱۳ بهمن برگزار خواهد شد.

کارگاه استنداپ کمدی در سومین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320288
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.