کارگاه تحلیل موقعیت کمدی به همراه نمایش فیلم در سومین رویداد آموزشی طنز قلمه

کارگاه تحلیل موقعیت کمدی به همراه نمایش فیلم در سومین رویداد آموزشی طنز قلمه

دومین جلسه از سری کارگاه‌های حضوری سومین رویداد آموزشی طنز قلمه با تدریس داوود امیریان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، دومین جلسه از سری جلسات کارگاه‌های حضوری با تدریس داوود امیریان برگزار شد.

داوود امیریان در ابتدای کارگاه گفت: «استفاده از عنوان «طنز» بیشتر برای ادبیات مکتوب به کار می‌رود اما در سینما به «کمدی» معروف است.

شاخصه کمدی این است که شخصیت‌های بامزه داشته باشد. هر کدام از این شخصیت‌ها هم شاخصه‌هایی دارند که به کمک آنها ماندگار می‌شوند.»

وی با مثال‌هایی از شخصیت‌های ماندگار سینما و تلویزیون مثل «چارلی چاپلین» بر این نکته تاکید کرد که شخصیت‌های کمیک و بامزه مشخصات خاص خودشان را دارند و در موقعیت‌های مختلف کمدی قرار می‌گیرند.

«بعضی‌ها داغش رو دوست دارن»، «آدم برفی»، «در جست‌وجوی طلا»، «تنها در خانه»، «اجاره نشین‌ها»، «خجالت نکش» از فیلم‌هایی بودند که داوود امیریان به شرکت‌کنندگان کارگاه به عنوان فیلم‌هایی که موقعیت کمدی دارند، معرفی کرد.

امیریان به هنرجویان کارگاه پیشنهاد داد که خودشان شخصیت کمدی خلق کنند و ویژگی‌های مختلف را به آنها نسبت دهند.

در ادامه کارگاه، فیلم «مارمولک» به کارگردانی «کمال تبریزی» بررسی و تحلیل شد.

امیریان بر اهمیت شروع فیلم، وجود قهرمان و ضدقهرمان، داشتن شاخصه‌های مشخص برای شخصیت‌های اصلی فیلم و وجود اتفاقات مهم و گره‌گشا تاکید کرد و این موضوعات با توجه به سکانس‌های مختلف فیلم مارمولک تحلیل و بررسی شد.

وی بر پایان بندی خوب فیلم مارمولک اشاره کرد و گفت: «این پایان بندی بحث انتظار را به خوبی به تصویر می‌کشد و چندین داستان در ذهن تداعی می‌کند.»

داوود امیریان بر این نکته تاکید کرد که «مارمولک» از دو فیلم اقتباس گرفته و معمولاً تمام آثار پیمان قاسم خانی از فیلم‌های دیگر اقتباس می‌کند.

سومین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان گلستان آغاز شد

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320256
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.