چهارمین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

چهارمین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

چهارمین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در شهر زاهدان طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، در این افتتاحیه عباس حسین نژاد (مدیر دفتر طنز حوزه هنری)، مرتضی خسروی (معاون فرهنگی هنری حوزه هنری زاهدان)، نوید ولی زاده (مدیر آموزش دفتر طنز) و برخی از مدرسان این دوره، احمد عربانی، داوود امیریان، محسن فراهانی و سارا ملاعباسی حضور داشتند.

این جلسه با خواندن آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدا ارسلان محبی، مجری برنامه، شعر بومی به گویش سیستانی خواند و از مرتضی خسروی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری زاهدان، دعوت کرد.

این رویداد اختتامیه ندارد

مرتضی خسروی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان ضمن سپاسگزاری ازسوی حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان از دفتر طنز، گفت: «این رویداد افتتاحیه دارد، اما اختتامیه ندارد. چون قرار است که این راه ادامه‌دار باشد. امیدوارم شرکت کنندگان این دوره از رویداد طنز قلمه بتوانند از این رویداد استفاده کنند و ما هم هر امکاناتی را که نیاز باشد در اختیارشان قرار می‌دهیم.»

همچنین ویدیوی قاب طنز پخش شد که خلاصه‌ای از برنامه‌های دفتر طنز حوزه هنری مثل «در حلقه رندان»، «طنزخوانه»، «دگرخند»، «مکتب‌خانه طنز»، «نور صدا دوربین خنده» و «خنده در صحنه» بود.

ما اینجا آمدیم تا از شما حمایت کنیم

در ادامه از عباس حسین نژاد، مدیر دفتر طنز حوزه هنری، دعوت شد تا صحبتی با حاضران داشته باشد.

عباس حسین نژاد ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان در رویداد، گفت: «جدی گرفتن شما شرکت‌کنندگان باعث می‌شود که برگزاری این رویداد در مرکز هم جدی‌تر گرفته می‌شود.

آن اتفاقی که در نهایت برای طنزپرداز اتفاق می‌افتد، این است که او یک مصلح اجتماعی خواهد شد و تلاش می‌کند که کژی و ناراستی‌ها را به قصد اصلاح جامعه بیان کند.»

او تصریح کرد: «طبق گفته استاد زرویی نصرآباد که «طنز انتقاد به شیوه فرزانگان است»، این انتقاد باید شیوه‌ای درست داشته باشد.»

حسین نژاد درباره طنز در فضای مجازی گفت: «مشکل ما این است که طنز در شبکه‌های اجتماعی ضعیف شده و طنز و اقتصاد به هم دیگر پیوند خورده است. چون آنانی که این کلیپ‌ها را تولید می‌کنند، از بازدیدها درآمدزایی می‌کنند و کمتر به فکر محتوای مناسب هستند.

نمونه‌اش هم صفحه‌هایی که چند ویدیوی اول را با کیفیت کار کردند، اما کم‌کم افت اخلاقی پیدا کردند.»

مدیر دفتر طنز حوزه هنری درباره رویداد ملی طنز قلمه گفت: «ما اینجا آمدیم که با شما وارد تعامل شویم همان‌طور که در برنامه‌های قبلی ما در استان‌های دیگر هم این اتفاق افتاد.

بنای کار دفتر طنز بر حمایت است. ما اگر کسانی را ببینیم که به حوزه طنز علاقه‌مند است، در حوزه آموزش برای آنان کلاس برگزار می‌کنیم.

همچنین اگر کسی این کار را پیگیری کند، ما در تولید اثر طنز هم از او حمایت خواهیم کرد.»

حسین‌نژاد تأکید کرد: «استادانی که در این رویداد حضور دارند، آمدند که مربی باشند و به شما خدمت کنند. اگر می‌خواهید به استان‌تان کمک کنید، می‌توانید طنز را جدی بگیرید و از این راه نام استان سیستان و بلوچستان را در عرصه‌های دیگر زنده کنید.»

قلمه یک بسته کامل آموزشی است

نوید ولی‌زاده، مدیر آموزش دفتر طنز، درباره این رویداد گفت: «رویداد آموزشی طنز قلمه یک رویداد فراتهران است که در سطح کشور توسط دفتر طنز حوزه هنری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

فرایند به این صورت است که استان به دفتر طنز درخواست می‌دهد و بعد از بررسی دفتر طنز تیم قلمه به آن استان سفر می‌کند.»

وی درباره چهارمین رویداد ملی طنز قلمه گفت: «رویداد با چهار جلسه آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» با تدریس رضا ساکی آغاز به کار کرد و خیلی خوشحالیم برای کسانی که در این کلاس‌ها شرکت کردند.»

وی در ادامه استادانی را که در جلسه حضور داشتند به شرکت‌کنندگان معرفی کرد.

ولی‌زاده درباره شرکت در کلاس‌ها گفت: «این رویداد یک بسته کامل است که شرکت‌کنندگان باید در هر کدام از کلاس‌ها حضور داشته باشند. چون یک طنزپرداز و کمدین باید به جوانب مختلف طنز و قالب‌های متفاوت ارائه آن مسلط باشد.»

پایان

همچنین بخوانید: رویداد ملی طنز قلمه با کارگاه آنلاین ویژه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320443
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.