رویداد ملی طنز قلمه با کارگاه آنلاین ویژه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

رویداد ملی طنز قلمه با کارگاه آنلاین ویژه استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

رویداد ملی طنز قلمه با برگزاری کارگاه آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» ویژه استان سیستان و بلوچستان شروع به فعالیت کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، این جلسات آموزشی که تحت عنوان کارگاه «از سیر تا پیاز طنزنویسی» در بستر اسکای‌روم دفتر طنز برگزار شد در ۴ جلسه دو ساعته توسط رضا ساکی برگزار می‌شود.

در اولین جلسه این کارگاه آنلاین که در ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، رضا ساکی از شرکت‌کنندگان خواست که خودشان را معرفی کنند و از سابقه‌شان در حوزه طنز و نویسندگی بگویند.

وی با یک پرسش جلسه را شروع کرد و از حاضرین خواست که در کلاس مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قبل از طنزپرداز بودن باید نویسنده خوبی بود، گفت: «ما در دنیای تکراری زندگی می‌کنیم و بسیاری از اتفاقات و ایده‌ها تکرار می‌شوند. برای همین بیان ایده‌ها و روایت اتفاقات به شکل جدید می‌تواند برای نوشتن و نویسندگی سخت باشد.»

رضا ساکی با اشاره به اینکه نویسنده هنگام نوشتن به موضوعات متعدد و تکراری برخورد می‌کنیم، گفت: «علاوه بر بُعد فنی و تکنیک‌های نویسندگی، نگاه متفاوت و تحلیل با نگاهی جدید می‌تواند متن نویسنده را از بقیه متن‌ها جدا کند و نویسنده می‌تواند یاد بگیرد که نسبت به مسائل مختلف نگاه تازه‌ای داشته باشد.»

در ادامه اولین جلسه کارگاه آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» درباره دو راه برای ایجاد گفت‌وگو صحبت شد. رضا ساکی با تاکید بر اینکه برای تبادل اندیشه و رساندن پیام، روش‌های مختلفی مثل شعر و خبر و داستان و … وجود دارد دارد، چند بیت را مثال زد و گفت: «شاعران در هر زمان توانسته‌اند حرف‌شان را با کلام متفاوت بگویند و با شاعران قبل از خود فرق داشته باشند.»

ساکی با اشاره به اینکه «روزنامه‌نگاری» نگاهی است که باید قبل از نویسندگی و طنزپردازی، انجام شود، تاکید کرد: «باید درباره موضوعات متعدد اطلاعات پایه و در بعضی حوزه‌ها اطلاعات تخصصی داشته باشیم و در همه حوزه‌ها نظر داشته باشیم.»

در ادامه این جلسه به صورت کارگاهی برگزار شد و شرکت‌کنندگان سعی کردند اطلاعات مختلف را به شیوه‌های متفاوت بیان کنند. همچنین تکلیفی برای جلسه آینده به حاضرین داده شد.

جلسه دوم تا چهارم آنلاین کارگاه «از سیر تا پیاز طنزنویسی» در روز‌های ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برای شرکت در رویداد قلمه استان سیستان و بلوچستان با ثبت‌نام تعداد ۹۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

پایان

برای آگاهی از برنامه‌های دیگر دفتر طنز اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320359
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.