نقد سریال زخم کاری؛ بازگشت تراپیست حلال‌خور

نقد سریال زخم کاری؛ بازگشت تراپیست حلال‌خور

نویسنده: علیرضا عبدی

سریال زخم کاری در فصل اول کاری کرد که جناب شکسپیر و کتابش «مکبث» روسفید شود. اما فصل دوم (زخم‌ کاری – بازگشت) تا این‌جا (قسمت چهارم) هرچه توانسته، فقط لعن و نفرین برای شکسپیر و کتابش «هملت» خریده است. چرا؟ با ما باشید.

سریال زخم کاریِ دو با نام «بازگشت» صبح روز ۱۷ شهریور پخش شد. هیجان همه از نام‌ بازیگران جدید بود. جواد عزتی رفته بود و حالا نوبت رسیده بود بهپرده‌برداری از طلوعیِ فلان‌فلان‌شدهٔ فصل اول با بازیِ کامبیز دیرباز.

نقد سریال زخم کاری

بهره‌برداری از مهران غفوریانِ جدی در کنار سه‌چهار بازیگر جدید، این هیجان‌ را به اوج خود رسانده بود. البته که در همان قسمت اول با یک سری دیالوگ دم‌دستی و بازی‌های بد، مخاطب را دلسرد کرد.

در فیلم‌نامه، دیالوگ‌ها گاهی مخاطب را شیرفهم می‌کند. یعنی وقتی مخاطب، فصل اول را دیده، مدام آن را یادآوری می‌کنند.

از آن گذشته، الان هم مخاطب حداقل سه عدد سلول خاکستری دارد که بفهمد چه شده، اما باز نویسنده از پا ننشسته می‌گوید نه… باید دوباره به شما توضیح بدهم، شاید داغی و نمی‌فهمی. و البته شفاعت و طلوعی هم در قسمت اول دیالوگی ماندگار داشتند.

ماندگارتر از انیس در ستایش یک تا شانزده:– هیچ؟– هیچِ هیچ!– هیچِ هیچِ هیچِ؟– هیچِ هیچِ هیچِ هیچِ! (ضرب در ۱۰)

باز هم فیلم‌نامه‌، سمیرای قصه که تا نهایت دوسه ماه پیش، حال نزاری داشت و به جنون رسیده بود، الان یک‌هویی بروسلی شده و می‌خواهد از پسرش محافظت کند. (کاش آدرس تراپیست‌ وی را به ما هم بدهند.

انصافاً تراپیست حلال‌خوری است.) دختر شفاعت، اول جلوی میثم سبز می‌شود! در آخر هم، قسمت چهارم موبایل آیفون میثم با یک جوجه‌لپ‌تاپ هک می‌شود تا سهام شرکت اپل کلی افت کند!

در بازی‌ها، زود است از طلوعی بگوییم که آیا کامبیز دیرباز موفق شده نقش چند سال بزرگ‌تر از خودش را خوب بازی کند یا نه… سمیرا هم هنوز آن‌ سمیرایی نشده که مالک حریف تمرینی‌اش بود و او را می‌گرفت به باد کتک. و مهم‌تر از همه میثم… میثم را صبح زود، از خواب بیدار کرده‌اند تا کت و شلوار بپوشد و بیاید جای مالک باشد.

کمی هم موفق بوده. در ادامه به او گفته‌اند باید اندکی هم شبیه‌ گلزار راه برود و تا جایی که اگزوز ریه‌اش اجازه می‌دهد، سیگار بکشد.

در آخر هم اگر مزمز و آن نوشابهٔ انرژی‌زا و موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌های تبلیغاتی بگذارند، می‌خواهیم بازگشت مالک را جشن‌ بگیریم.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319219
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.