قمپز منتشر مي‌شود

«قمپز» مجموعه اشعار طنزپردازان استان قم است که به کوشش دکتر عباس احمدي گردآوري شده و به زودي توسط انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود.

دکتر عباس احمدي درباره اين اثر گفت: آثار نزديک به ۴۰ نفر از طنز نويسان استان قم از بيست و شش محفل انتخاب شده است. در واقع بيشتر اين شعرها براي افرادي است که در محفل ماهانه قمپز (محفل طنز استان قم) آثارشان را ارائه کرده‌اند، خود من نيز ويرايشي بر اين کارها داشته‌ام.

احمدي در ادامه گفت: در اين مجموعه که در ادامه اثري است که در سال۹۳ به عنوان «سوهان روح» منتشرشد؛ تنها از شعر طنز استفاده شده است و در نظر داريم در آينده گزيده نثر طنز را نيز گردآوري  و منتشر کنيم. قالب‌ شعرها نيز در اين مجموعه آزاد است؛ نيمايي، رباعي، غزل و مثنوي و… و در ابتداي هر شعر نيز بيوگرافي طنزآميز و مختصري را براي هر شاعر نوشته‌ام.

احمدي درباره ملاک شعرها گفت: شاخصه‌هاي طنز مکتوب را داشته باشد، موضوع محور بوده و زبان سالمي داشته باشد. همچنين اشعاري که به گوشه‌هاي قمي اشاره داشته‌اند نيز برخي از ملاک‌هاي انتخاب اشعار بوده است.

اين پژوهشگر و شاعر طنزپرداز افزود: طنزنويسان شهرستان مجال کمتري براي بروز و   چاپ آثارشان دارند، لذا سعي کرديم توانمندي‌هاي شاعران قم را نشان بدهيم تا  مشوقي براي شاعران نو قلم طنزنويس باشد. تلاش من در اين محفل (قمپز) اين است که شگردها و تکنيک‌ها را به علاقه‌مندان طنز يادآور شوم.

احمدي در پايان درباره پيشينه شعر طنز گفت: ما در شعر جدي عقبه طولاني داريم ولي مي توان گفت به نوعي شعر طنز فارسي به صورت جدي از زمان مشروطه شروع شده است. بنابراين ما در شعر طنز در ابتداي راه هستيم.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311385
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.