قسمت سوم فصل ششم جوکر و تکراری شدن اتفاقات

قسمت سوم فصل ششم جوکر و تکراری شدن اتفاقات

برنامه جوکر این روزها یکی از برنامه‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی است. برنامه‌ای که به واسطه ایجاد خنده برای مخاطب و تازگی که نسبت به سایر برنامه‌ها داشت، باعث می‌شد بسیاری از افراد برای یک ساعت دغدغه‌های خود را فراموش کنند.

به طور معمول استقبال از ایده‌ای مانند جوکر به علت تفاوت و جدید بودن، تا قسمت‌های ابتدایی و تا زمانی که مهمانان جدیدی به آن اضافه می‌شود جذابیت خود را حفظ می‌کند.

اما با توجه به گذشت زمان و نیافتن قالب مشخص برای تولید محتوا و ساخت موقعیت‌های طنز، رفته رفته برای بیننده تکراری و خسته‌کننده خواهد شد.

چنین اتفاقی در اولین فصل از فینال جوکر مشهود است و حتا آشنایی قبلیِ مهمانان با فضا و قوانین برنامه هم تاثیری در آن ندارد.

از قسمت اول این فصل آنچه که دیده می‌شود خنده بر اثر اتفاقات لحظه‌ای است که دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد و برای مخاطب ناملموس است.

از طرفی بعضی اتفاقات مثل تشبیه ظاهر افراد به سایر موجودات یا اشیا (که در جوکرتایم یوسف تیموری هم از آن استفاده شد) توی ذوق بیننده می‌زند و مرزهای اخلاقی شوخی و خنده را هم کمرنگ می‌کند.

در کل می‌توان گفت با توجه به اینکه بار ایجاد خنده بر دوش مهمانان برنامه است، فردی مانند یوسف تیموری تاثیر دیگری بر روند مسابقه دارد و درصد بالایی از کارت زردها به طور مستقیم و غیر مستقیم به او مربوط می‌شود.

از طرفی بیشتر وقت برنامه به حواشی آن اختصاص پیدا می‌کند. به طور مثال بیننده در لحظه متوجه می‌شود چه کسی خندیده که زنگ قرمز به صدا درآمده است، اما باید منتظر بماند گرداننده (سیامک انصاری) به جمع مهمانان بیاید و فیلم را بازبینی کند تا در نهایت لحظه دریافت کارت زرد فرد مورد نظر را مشاهده کند.

این در حالی است که مخاطب از اتفاقات برنامه جلوتر بوده و با کند شدن ریتم برنامه می‌تواند بخشی از آن را نادیده بگیرد.
گفتنی است این مسابقه دوشنبه هر هفته از پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

پایان

نویسنده: سارا ملاعباسی

برای مطالعه سایر مطالب اینجا را بخوانید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315383
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.