استندآپ امیر ولی زاده و چند نکته توریستی شهر اصفهان

چند نکته توریستی شهر اصفهان در استندآپ امیر ولی زاده

نویسنده: سارا ملاعباسی

گاهی در میان آداب و رسوم و فرهنگ هر منطقه‌ای، گزاره‌ای از سوی مردمی که به آنجا سفر کرده‌اند، بین عموم مردم جا می‌افتد.

درستی یا نادرستی این گزاره‌ها بسته به تجربیات افراد ممکن است تغییر کند، اما گاهی به موضوعی تبدیل می‌شود که کمدین‌های اهالی آن منطقه با آن شوخی می‌کنند.

استندآپ امیر ولی زاده

برای مشاهده سایر فیلم‌ها اینجا کلیک کنید

امیر ولی زاده، یکی از شرکت‌کنندگان خنداننده شو ۳، در بخشی از برنامه خندوانه با یکی از همین گزاره‌ها یعنی «اصفهانی‌ها آدرس اشتباه می‌دهند» شوخی کرد.

به طور کلی استندآپ او از سه قسمت تشکیل شده بود.

در قسمت ابتدایی با نگاهی کمدی موضوع آدرس پرسیدن از اهالی اصفهان، علت این اتفاق و راهکارهایی برای گرفتن آدرس صحیح را مطرح کرد و توانست از تماشاگران خنده بگیرد.

همچنین توضیح سایر واژه‌هایی که در فرهنگ مردم اصفهان رایج است (مثل کلمه «خره») و توریست‌ها به اشتباه از آن استفاده می‌کنند، استندآپ او را متفاوت‌تر کرد و نقدهایی به رفتارهای گردشگران داشت.

لهجه اصفهانی ولی زاده، که به گفته خودش متولد تبریز و بزرگ شده اصفهان است، به درک بیشتر مخاطب از استندآپ کمک کرد و با توجه به اینکه این شوخی‌ها از سوی یکی از اهالی این شهر مطرح شده، برای بیننده ملموس‌تر بوده و به طور کلی برای بینندگان اصفهانی سوتفاهم ایجاد نمی‌کند.

شوخی و انتقاد با رفتار توریست‌های این شهر نیز بخشی از اجرای او بود که از تماشاگران تایید گرفت و با ضرباهنگی مناسب به میانه اجرا رسید.

قانون پایستگی صف و شوخی با ایستادن در صف، بخش دوم اجرای او بود که ارتباط خاصی با بخش اول استندآپ نداشت، اما توانست در بعضی قسمت‌ها خنده بگیرد و نقدهای اجتماعی در خود داشته باشد.

اجرای هفت دقیقه‌ایِ امیر ولی زاده در بخش سوم و پایانی با جملاتی مستقیم و بدون شوخی‌سازی مطرح شدند. بخشی که به مشکلات محیط زیستی اصفهان مربوط بود.

هر چند که در بخش اول و در یک تک‌جمله به مشکلات محیط زیست اصفهان و خشک شدن زاینده رود اشاره شد، اما می‌شد برای این بخش نیز شوخی‌هایی طراحی کرد تا مخاطب شاهد اجرایی یکدست باشد.

در کل این اجرای او را می‌توان استندآپی دانست که انتقادات اجتماعی از رفتار مردم و گردشگران در خود داشته و با جملات کوتاه و ضرباهنگ مناسب توانست آن را به پایان برساند.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر استندآپ‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316984
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.