فیلم عملیات فورچن؛ جمع کردن ماموریت غیرممکن بدون حرف اضافه

فیلم عملیات فورچن؛ جمع کردن ماموریت غیرممکن بدون حرف اضافه

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم عملیات فورچن: نیرنگ جنگ، محصول سال ۲۰۲۳ کشورهای آمریکا، چین، ترکیه و انگلستان به کارگردانی گای ریچی نویسندگی ایوان آتکینسون، گای ریچی و مارن دیویز است.

بازیگرانی چون جیسون استاتهام، آبری پلازا، کری الوز، هیو گرنت، جاش هارتنت، باگزی مالون، ادی مارسان و پیتر فردیناندو در این فیلم کمدی اکشن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم که نسخه کپی شده از فیلم‌های مأموریت غیرممکن با بازی تام کروز است، می‌خواهد این حس را به بیننده القا کند که اگر آمریکا نبود همه دنیا از هم می‌پاشید.

البته اکثر فیلم‌های آمریکایی که در ژانر اکشن تولید می‌شوند چند خصیصه مشترک دارند:

۱- یک‌چیزی دزدیده می‌شود، ۲- یک آمریکایی و یا گروه آمریکایی با دزدان می‌جنگند، ۳- تمام مردم آمریکا پشت دولتشان هستند و برای هر کاری که بگویند حتی از جان هم مایه می‌گذارند، ۴- تمام این اتفاقات در خارج از آمریکا می‌افتد و امن‌ترین جا همین ینگه‌دنیا می‌باشد، ۵- حتماً در آخرین لحظه موفق می‌شوند.

کل فیلم‌های آمریکایی در این پنج خصوصیت خلاصه می‌شوند درنتیجه تنها فرقی که دارند نوع جنس دزدیده‌شده و شخصی است که به‌عنوان ناجی عمل می‌کند.

از همین مکان از نویسندگان آمریکایی می‌خواهیم کمی در این رویه تغییر ایجاد کنند چراکه صدای منتقدان خودشان هم درآمده است

بعد از پخش این فیلم تمامی منتقدان به کارگردان اثر اعتراض کردند که چرا کمی تفکر و خلاقیت در این فیلم از خودش به خرج نداده و تمام صحنه‌هایی که در فیلم مأموریت غیرممکن را دیده‌اند و خوشان آمده را در اینجا آورده‌اند که به نظر ما جای تقدیر هم دارد.

چون نیاز نیست آن‌ها را ببینیم ولی متأسفانه کمی دیر این کار را کرده و همه فیلم بین‌ها و نبین‌ها این فیلم را دیده‌اند البته از قدیم می‌گویند آشپز که دو تا شد آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک که این‌همه را باهم دارد یکجایی بسیار شور و جایی دیگر بی‌نمک که ساخت چنین چیزی خود هنری عجیب است.

فیلم داستان دزدیده شدن یک سلاح توسط اوکراینی‌ها و فروش آن به تروریست‌هایی است که معلوم نیست اهل کجا هستند و پس گرفتن آن توسط قهرمان آمریکایی فیلم.

در فیلم عملیات فورچن کارگردان آن‌قدر سوتی و خراب‌کاری کرده است که فیلم جنبه کمدی گرفته وگرنه فیلم به‌خودی‌خود از آیتم‌های کمدی تهی است.

مثلاً در ابتدای فیلم دزدان برای دزدیدن یک کیف اقدام می‌کنند که این کیف در یک آزمایشگاه است و با کلی سرباز پخمه که توسط همین تعداد اندک تروریست همه کشته می‌شوند محافظت می‌گردد.

از نکات جالب این فیلم زمانی که وارد آزمایشگاه می‌شوند یک سری دانشمند بالباس‌های سفید در یک کیف را می‌بندند و تحویل می‌دهند که اولش می‌کنید یک دارویی یا هم‌چین چیزی است. ولی اشتباه است در کیف یک هارد است.

همین دست‌فرمان را بگیرید بروید تا آخر فیلم چون برای دزدیدن اطلاعات به یک کامپیوتر و هکر وارد کفایت می‌کند و این‌همه کشت و کشتار نیاز نیست.

اگر عاشق جیسون استاتهام و بدلکاری‌های او هستید و همچنین وقت زیادی دارید توصیه می‌کنم این فیلم پر زدوخورد را ببینید.

در غیر این صورت این دو ساعت را یک خواب کوتاه بروید تأثیرش بیشتر است.

این فیلم را می‌توانید آنلاین تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317823
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.