فیلم صبحانه با زرافه ها؛ صبحانه با هر چیز به‌جز زرافه

فیلم صبحانه با زرافه ها؛ صبحانه با هر چیز به‌جز زرافه

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم سینمایی « صبحانه با زرافه ها» جدیدترین ساخته سروش صحت با بازی هوتن شکیبا، بیژن بنفشه‌خواه، بهرام رادان، پژمان جمشیدی و هادی حجازی فر یک فیلم کاملاً مردانه است.

داستان فیلم از این‌ قرار است که داماد در شب عروسی بعد از استفاده از مواد مخدر بی‌هوش می‌شود و تا خود صبح به هوش نمی‌آید و این‌گونه کل عروسی و احتمالاً که نه صد در صد زندگی او به فنا می‌رود.

فیلم ازنظر کمدی در سطح خوبی است و این توانایی را دارد که فیلم فسیل را بعد از نزدیک به یک سال اکران پائین بکشد و کل سال بعد را در گیشه‌های مختلف چرخ بزند.

این فیلم کمدی آموزشی که می‌توان آن را در این نوع از سینما یک ژانر جدید برشمرد به آموزش یک نوع خاص از مواد مخدر و آموزش کامل جهت استعمال آن می‌پردازد به‌نحوی‌که در طول فیلم هرکجا که صدای بالا کشیدن بینی می‌آید بی‌اختیار همه به یاد آن می‌افتند.

از نکات شاخص دیگر فیلم می‌توان به استفاده از یک سری لغات دو و گاهی تا چندپهلو اشاره کرد که استفاده از آن‌ها در معانی مختلف می‌تواند خنده‌آور باشد.

البته اینکه فیلم کاملاً مردانه است و به‌جز صحنه آخر که عروس خانم در حالتی محو می‌آید هیچ زنی حضور ندارد (که به دید خواهربرادری و با توجه به هیکل بازیگر خود سروش صحت این نقش را بازی کرده است تا پول بازیگر ندهد) می‌تواند استفاده از این لغات و اصطلاحات را توجیه‌پذیر کند فقط ای‌کاش جلو درب می‌نوشتند حضور خانم‌ها و آقایان مجرد زیر ۹۵ سال ممنوع تا شبه برانگیز نباشد.

گروه سرود این دوستان هم جای تقدیر دارد به نظرم باید یکی از سی مرغ ناهار جشن اختتامیه را به این گروه سرود اهدا کرد که به این خوبی شعر مریم را بازخوانی و اجاره نمودند.

در کل فیلم صبحانه با زرافه‌ها اگر بخواهیم از دید کمدی به آن نگاه کنیم یک اثر موفق است چون توانسته با استفاده از موقعیت‌های خنده‌دار و دیالوگ‌های جذاب با کلماتی آن‌چنانی بیننده را راضی از سالن سینما به خانه ببرد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320410
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.