فیلم شزم خشم خدایان، خشم بینندگان را برانگیخت

فیلم شزم خشم خدایان، خشم بینندگان را برانگیخت

نویسنده: مهدی صالحی

داستان فیلم که ادامه قسمت اول آن است، از موزه ای در شهر فیلادلفیا آمریکا شروع می‌شود که دو نفر خانم با نام‌های هسپریدس با بازی هلن میلر و کالپسو با بازی لوسی لیو از زندان فرار می‌کنند و برای برگرداندن دنیای خود نیاز به عصایی دارند که شزم در قسمت قبل آن را شکسته و به سطل زباله انداخته و الان سر از موزه درآورده و این دو تمام مردم را که در موزه هستند تبدیل به مجسمه‌های گلی می‌کنند.

از سوی دیگر شزم با بازی زکری لی وای به همراه برادران و خواهران ناتنی خود دیگر محبوبیت سابق را در بین مردم ندارند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مثل گذشته مورد احترام مردم فیلادلفیا باشند.

داستان فیلم  که نوشته هنری گیدن و کریس مورگان بر پایه شخصیت‌هایی از کتاب کمیک با همین عنوان توسط شرکت دی ‌سی کامیکس به کارگردانی فیلم‌ساز سوئدی دیوید اف سندبرگ در ژانر کمدی اکشن است، در خصوص جنگ جادوگران با یکدیگر بر سر تصاحب قدرت و برگرداندن سرزمین خود در خارج از کره زمین است.

در آن خواهران اطلس برای این کار به زمین برگشته اند تا بتوانند به وسیله عصا و سیب طلایی سرزمین خود را آزاد کنند ولی یکی از خواهران قصدش انتقام است و می‌خواهد زمین را نابود کند.

فیلم شزم خشم خدایان، از دید کمدی هیچ نکته مثبت قابل ذکری ندارد با اینکه نویسندگان تلاش کرده‌اند با استفاده از برخی المان‌های کمدی مثل زد و خورد و یا جر و بحث کردن لحظات کمدی و خنده آوری را خلق کنند ولی نتوانسته اند از پس این کار به خوبی بر آیند و فیلم بیشتر به لوس شدن گراییده است تا کمدی.

فیلم توانسته با استفاده از موجودات خیالی همانند اسب تک شاخ در قسمت انتهایی یا همان پرده سوم و مبارزه آن با سایر موجودات متخاصم آزاد شده برای چند لحظه‌ای از یک فیلم کسل کننده به فیلمی تقریباً اکشن و هیجانی بدل شود که آن هم به لطف کارگردانی و نویسندگی افتضاح نویسنده و کارگردان نمی‌توانند از این پتانسیل به خوبی استفاده کند و تنها در چند صحنه کوتاه شاهد حضور آنها هستیم.

تنها کاری که عوامل تولید این فیلم نموده‌اند نوشتن صحنه‌های اکشن و فیلمبرداری از آنهاست و می‌توان گفت بیشتر گفتگوها سر صحنه نوشته شده و بدون هیچ فکر و یا بازخوانی به دست بازیگران داده شده است.

در مجموع فیلم شزم خشم خدایان که با هزینه بیش از صد میلیون دلار تولید شده و تنها ۱۳۳ میلیون دلار در کل کشورها جهان فروخته است نتوانسته بینندگان و منتقدین را راضی کند به نحوی که اکثر منتقدین حداکثر نمره متوسط رو به پائین را برای این فیلم در نظر گرفتند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=318596
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.