فیلم برای زیکو سرشار از کمدی است

فیلم برای زیکو سرشار از کمدی است

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم مصری برای زیکو داستان زکریا تنها پسر بچه یک خانواده کم برخوردار است که جهت شرکت در مسابقه با استعداد‌ترین بچه مصر دعوت شده است و آنها برای رسیدن به شهر محل مسابقه مجبور می‌شوند با ماشین نعش‌کش سفر پر ماجرای خود را شروع کنند .

این فیلم که ساخته پیتر میمی کارگردان ۳۵ ساله معروف مصری و نوشته مصطفی حمدی، در سال ۲۰۲۲ تولید شده، نتوانسته هیچ جایزه‌ای را ببرد چون تازه ساخته شده و در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده است .

در این فیلم «کریم محمود عبدالعزیز» در نقش فتحی، پدر خانواده که به شغل شریف رساندن مسافران به مبدا مشغول است. البته مسافرانی خاص که مقصد سفرشان دیار باقی است. «منت شلبی» در نقش صفا، مادر خانواده که شغلش پختن غذای خانگی برای مردم است. اما بامعرفت فیلم، «محمد حافظ» در نقش عصام، برادر فتحی، خلافکاری آماتور که تنها کارش خرابکاری است. «محمد محمود» در نقش پدربزرگ که از بیماری فراموشی‌اش دیگران رنج می‌برند ولی خودش مشکلی ندارد و در آخر «یوسف صلاح» که نابغه قرن و تنها فرزند خانواده است.

فیلم در ژانر کمدی جاده‌ای ساخته شده، چون کل فیلم در جاده می‌گذرد ما می‌گوییم جاده‌ای، حالا اگر فیلم‌های ژانر جاده‌ای تعریف دیگری دارند از نظر ما اشکالی ندارد هر طور راحت هستند ولی برای ما همان است که گفتیم .

مهمترین نقطه قوت این فیلم نقش‌هاست. نقش‌هایی که به صورت کامل نوشته و اجرا شدند. مثلا در صحنه‌ای که پدربزرگ جلو ماشینی را می‌گیرد، به خاطر بیماری فراموشی که دارد به عروسش صفا می‌گوید: «من برای چی جلوی این را گرفتم؟»

از طرفی دیگر فیلمنامه به حدی باور پذیر و سرشار از اتفاقات پر هیجان و کمدی است که انسان متوجه گذر زمان نمی‌شود و دارد با فیلم زندگی می‌کند .

یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم طنز روان و به دور از اغراق و توهین است که باعث می‌شود با خیالی راحت این فیلم را خانوادگی ببینید .

تنها نقطه ضعف فیلم زود لو دادن انتهای فیلم است. وقتی از طرف برگزار کنندگان به فتحی تلفن می‌زنند و می‌گویند که اشتباه شده است و او با اصرار فراوان همسرش قبول می‌کند که بروند، انتهای داستان لو می‌رود که بهتر بود این اتفاق در قسمت آخر فیلم می‌افتاد تا جذابیت فیلم ببشتر می‌شد.

این فیلم را می‌توانید آنلاین تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317232
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.