فصل هفتم جوکر؛ باید آنجا بودید تا می‌خندیدید

فصل هفتم جوکر؛ باید آنجا بودید تا می‌خندیدید

نویسنده: سارا ملاعباسی

آخرین فصل برنامه جوکر همانند فصل اول فینال در پنج قسمت در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

در این پنج قسمت همانند قبل، بر خلاقیت فردی شرکت‌کنندگان تکیه شد و به جز اتفاقاتی که مهمانان برنامه رقم زدند و اتفاقاتی که در لحظه افتاد، آورده‌ای برای بیننده وجود نداشت.

جوکر تایم‌ها بر روند مسابقه اثر گذار بودند

با توجه به حضور دوباره شرکت کنندگان در برنامه جوکر، انتظار می‌رفت هر کدام از آنها جوکرتایمی بر اساس محتوا و متن مشخص داشته باشند، اما آنچه دیده شد نمایشی از ایده‌های فردی بود که به خاطر موقعیت و شرایط شرکت کنندگان خنده‌دار به نظر می‌رسید و باعث کارت گرفتن‌شان می‌شد.

به طور مثال شاید اگر جوکر تایم رضا نیکخواه یا یوسف صیادی را دیگر میهمانان برنامه اجرا می‌کردند، خنده‌دار نبود و کسی کارت نمی‌گرفت.

همچنین به علت نبود متن مشخص و گاهی تصمیم گرفتن در لحظه، جوکر تایم امین حیایی در همان ابتدا با سوءتفاهم همراه شد و اعتراض قشر معلول و کم‌توان جامعه را به همراه داشت که در نهایت بخشی از آن در بازبینی حذف شد.

جوکر تایم حامد آهنگی نیز بر اساس تجربه او در فصل پنجم اجرا شد. اما آنچه که باعث خنده شرکت کنندگان شد اتفاقی بر اثر تکرار زیاد کلمات بود و به طور کلی محتوایی برای ارائه نداشت. همچنین استفاده از لهجه بدون داشتن متن مناسب و صرفاً برای خنداندن از نقاط ضعف جوکر تایم او بود.

به طور کلی و با این اوصاف جوکر تایم‌ها بیشتر بر روند مسابقه تاثیر گذار بودند و توانستند برنده فصل را تعیین کنند.

مهمانان برنامه و اتفاقات متفاوتی که رقم خورد

اکبر عبدی و پیمان قاسم خانی مهمانان این فصل جوکر بود‌ند که با فاصله در برنامه حضور پیدا کردند.

حضور اکبر عبدی به عنوان یک کمدین پیشکسوت جو برنامه را به سمت مثبتی تغییر داده و نشان داد که حتا در خاطر گویی هم می‌توان متفاوت عمل کرد و از دیگران خنده گرفت.

پیمان قاسم خانی نیز که سابقه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی آثار کمدی را دارد و با توجه به اینکه اکثر زمان حضور او صرف گفت‌وگو درباره فضای ساخت برنامه‌های کمدی شد، برای مخاطب اتفاق تازه‌ای بود و فضای کلی برنامه تغییر کرد.

با این روش می‌شود بی نهایت جوکر ساخت

برنامه جوکر با پخش ۳۰ قسمت همچنان جزو یکی از پربیننده ترین برنامه‌های شبکه نمایش خانگی است و با وجود آن که گاهی بیشتر از یک سریال کمدی مخاطب را می‌خنداند، مولفه‌های طنز و حتی نقدهای اجتماعی در قالب کمدی، در آن دیده نمی‌شود.

ایده‌های این برنامه گاهی حتا برای سرگرمی هم تکراری بوده و سازندگان در هر برنامه، حتا در فینال، این ایده‌ها را از سر گرفته و به مخاطب ارائه می‌دهد.به طوری که برای درک خنده مجری برنامه یا شرکت کنندگان، مخاطب باید آنجا باشد تا موقعیت را درک کند و بخندد.

به همین علت و با توجه به ساخت ۳۰ قسمت از برنامه به این سبک می‌توان نتیجه گرفت بدون داشتن محتوا و ایده‌های متنوع، می‌شود بی نهایت جوکر ساخت تا برای ساعتی سرگرم شویم و از اتفاقات روزمره دوری کنیم.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر قسمت‌ها اینجا کلیک کنید. 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317171
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.