سریال تئاتر زیرزمین؛ جایی که از آن صدای خنده می‌آید

سریال تئاتر زیرزمین؛ جایی که از آن صدای خنده می‌آید

نویسنده: مهدی صالحی

یادش بخیر قدیم‌ها البته نه خیلی قدیم همین دهه هفتاد و هشتاد تلویزیون تله تئاترهایی از برجسته‌ترین نویسندگان نمایشنامه مثل چخوف و یا دیگران را تولید و پخش می‌کرد که هنوز هم دیدن آن تله تئاترها جذاب است.

داريوش مودبيان در خصوص تاریخچه تله تئاتر می‌گوید: «نخستين نمايش تلويزيونی را آقای نصيريان در سال ۱۳۳۸ اجرا كردند و اتفاقا چهارشنبه شبی بود در آن زمان سالی بود كه حتی ۵۰ تله تئاتر در يک سال از تلويزيون ايران پخش شد.»

به هر حال اگر هنوز دلتان برای دیدن یک تله تئاتر کمدی که لحظه ای برای نفس کشیدن نمی‌گذارد تنگ شده است می‌توانید زیر زمین را ببینید.

این تئاتر تلویزیونی دنباله دار به کارگردانی حامد و امید مصباحی که تولید آن از سال گذشته آغاز شده است با بازی سحر پیرعلی، رضا قلی زاده، علی مراقی، فریبا منتظریان، زهرا نامور، محمدحسین علی نیا، حمیدرضا جهانگیری، آرمان ابوحمزه، فاطمه کره ای، امید مصباحی و حامد مصباحی هر هفته از طریق اپلیکیشن‌های پخش کننده فیلم و سریال و سایت‌های عرضه کننده این محصولات در اختیار شماست.

داستان سریال تئاتر زیرزمین، طبق گفته کارگردان و نویسنده این اثر چنین است:

«اشکان پسر خانواده که رویای رفتن به سینمای هند را دارد و می‌خواهد در یک فیلم هندی نقش اول آن را بازی کند ولی برای رفتن به بالیوود یک مشکل کوچ دارد و آن بی پولی است.

حالا اشکان به فکر افتاده تا مستاجر را بیرون کند ومادرش را راضی نماید که خانه پدری را به فروش برساند ولی مامان مهری مادر اشکان به دلیل وجود موجودی خطرناک در زیر زمین حاضر به این کار نیست.

از طرف دیگر مستاجر هم که با قیمت اجاره این روزها نمی‌تواند جایی بهتری از اینجا پیدا کند حاضر به تخلیه ملک نیست و این وسط اشکان مانده بر سر سه راهی زیر زمین، مادر و بالیوود.»

البته نگران نباشید این زیر زمین ما را به دورانی از تاریخ می‌برد که دیدن آن دوران لذت بخش است.

این کمدی توانسته با استفاده از ایجاد مثلثی متشکل از سینما، خانه پدری و مادر و قرار دادن اشکان بر سر این چند راهی که هر یک را بخواهد قطعاً دو تای دیگر را از دست می‌دهد و همچنین استفاده از عناصر جابجایی افراد، تناقض و تداخل رویدادها و بهره بردن از ادبیات طنز قسمت‌هایی سراسر کمدی را تولید نماید که هر بیننده‌ای از دیدن آن لذت می‌برد.

این سریال را از فیلیمو ببینید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=318592
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.