رویداد ملی طنز قلمه با کارگاه‌های آنلاین ویژه استان گلستان آغاز به کار کرد

رویداد ملی طنز قلمه با کارگاه‌های آنلاین ویژه استان گلستان آغاز به کار کرد

رویداد ملی طنز قلمه با برگزاری کارگاه‌های آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» و «طنزپردازی برای نوجوانان» ویژه استان گلستان شروع به فعالیت کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، این جلسات آموزشی که تحت عنوان کارگاه «از سیر تا پیاز طنزنویسی» و «طنزپردازی برای نوجوانان» در بستر اسکای‌روم دفتر طنز برگزار شد در ۴ جلسه دو ساعته توسط رضا ساکی (ویژه بزرگسالان) و سارا ملاعباسی (ویژه نوجوانان) برگزار شد.

مدرس کارگاه آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» رضا ساکی در سه جلسه به «تعاریف طنز»، «تکنیک‌های طنزنویسی» و «وظایف طنزنویس» در جامعه و ارائه نقش تأثیرگذار یک طنزپرداز در اجتماع، همراه با ارائه تمرین عملی پرداخت.

مدرس کارگاه آنلاین «طنزپردازی برای نوجوانان» سارا ملاعباسی نویسنده و عضو تحریریه دفتر طنز طی یک جلسه با شاگردان نوجوان آشنا شد و از آنها خواست درباره میزان اطلاعاتشان از طنز و دلیل شرکت کردنشان در کلاس توضیح دهند و در ادامه داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی برای شرکت‌کنندگان خوانده شد و به بحث گذاشته شد.

ملاعباسی در انتها درباره کلاس‌های حضوری «طنزپردازی برای نوجوانان» که در شهر گرگان برگزار خواهد شد، توضیحاتی ارائه داد.

رضا ساکی روزنامه‌نگار، نویسنده و طنزپرداز و موسس مکتب‌خانه طنز است که مدیری پایگاه خبری گلونی، دبیری بخش طنز مجله چلچراغ، سردبیر یروزنامه وقایع تهرانیه، سردبیری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تدریس در مراکز آموزش صدا و سیما، حوزه هنری و دانشگاه علمی کاربردی و نویسندگی کتاب‌های ساسات، بابا باتری‌دار می‌شود، اصن یه وضی، منتقدی از شوروی سابق و سمساری و… را در کارنامه خود دارد.

سارا ملاعباسی نویسنده و دبیر تحریریه دفتر طنز است که نویسندگی در رادیو جوان، روزنامه‌نگاری و دبیری تحریریه پایگاه خبری گلونی را در کارنامه خود دارد و منتخب نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه بحران منتخب جشنواره داستان کوتاه روضه منتخب جشنواره های داستان کوتاه کروناست.

نوید ولی‌زاده مدیر رویداد آموزشی طنز قلمه با اشاره به این که مجموعاً ۱۲۱ نفر از کلاس‌های مجازی استفاده کردند گفت: «رویداد ملی آموزشی طنز قلمه به صورت حضوری از ۱۱ تا ۱۳ بهمن به مدت سه روز در شهر گرگان در دو بخش بزرگسال و نوجوان برگزار می‌شود.»

او افزود: «در این سه روز ۱۰ کارگاه حضوری بان موضوعات متنوع و استادانی نظیر هادی مقدم‌دوست، داوود امیریان، اسماعیل امینی، نیلوفر ناظری، سارا ملاعباسی و محسن فراهانی برپا خواهد شد.»

رویداد بعدی قلمه نیز در اسفندماه ۱۴۰۲ در استان سیستان و بلوچستان برپا خواهد شد.

رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه یزد برگزار شد (گزارش کامل)

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320231
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.