رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه یزد برگزار شد (گزارش کامل)

رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه یزد برگزار شد

رویداد آموزشی طنز‌ قلمه در یزد با حضور اساتید و طنزپردازان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری در روز اول این رویداد نیلوفر ناظری با کارگاه استندآپ کمدی «بالاخره بامزه می‌نویسم!» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ میزبان علاقه‌مندان به خلق کمدی و شوخی‌نویسی بود.

در ادامه و پس از پذیرایی محفل طنز قندشکن نیز با حضور استادان عباس حسین‌‌نژاد (مدیر) داوود امیریان، نیلوفر ناظری، محسن فراهانی و طنزپردازان یزدی دایر شد که در این جلسه اجرای استندآپ کمدی برخی از کمدین‌های یزدی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

روز دوم قلمه نیز با کارگاه زیست طنزپردازانه آغاز شد. کارگاه زیست طنزپردازانه به ۲۵ نکته ریز در سبک زندگی طنزپردازان اختصاص دارد که طنزپردازان بزرگ در زندگی خود آنها را رعایت می‌کنند.

از آنجایی که هر فردی که در یک حوزه تخصصی فعالیت می‌کند و سبک زندگی مختص خود را دارد طنزپرداز هم باید به شیوه خاص خود در زندگی برسد. چون سبک زندگی یک طنزپرداز حرفه‌ای با یک ورزشکار حرفه‌ای یا یک معلم تفاوت دارد.

مدرس این کارگاه محسن فراهانی بود و عنوان کارگاه «انتقال تجربه یک طنزپرداز بی‌تجربه» بود. که استخراج شده از گفت‌وگو و کلاس‌های طنزپردازان بزرگی نظیر مرحوم زرویی نصرآباد است.

این نشست که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ میزبان علاقه‌مندان به طنز و کمدی بود ۲۵ نکته کلفت برای طنزپردازان ظریف را آموزش داد.

کارگاه زیست طنزپردازی
کارگاه زیست طنزپردازی

به ۲۵ نکته ریز در سبک زندگی طنزپردازان اختصاص دارد که طنزپردازان بزرگ در زندگی خود آنها را رعایت می‌کنند.

در ادامه روز دوم قلمه ویژه استان یزد، کارگاه داستان‌نویسی برگزار شد به مهارت شخصیت‌پردازی در داستان طنز اختصاص داشت.

استاد داوود امیریان در این کارگاه به شخصیت‌پردازی در داستان‌های مشهور طنز و فیلم‌های مطرح کمدی پرداخت و با مثال از این آثار مهارت شخصیت‌پردازی در داستان‌های طنز را آموزش داد.

این کارگاه که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان به طنز و کمدی و داستان بود جلسه دوم رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه استان یزد بود که قرار است از جمع حاضر در این کارگاه افراد مستعد شناسایی شده و آثارشان برای کارشناسی و انتشار انتخاب شوند.

کارگاه داستان نویسی طنز
کارگاه داستان نویسی طنز

در حاشیه سفر دوم قلمه به یزد نشست مشترک مدیر دفتر طنز حوزه هنری با مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در یزد برگزار شد.

عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری با مصطفی زارع‌زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با محور همکاری‌های مشترک دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار ابتدا زارع‌زاده از مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سازمان متبوع خود گزارشی ارائه کرد و از علاقه شهرداری یزد به داشتن پیوست طنز در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خود خبر داد و آمادگی خود را برای برنامه‌ریزی‌های مشترک اعلام کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مدیر دفتر طنز حوزه هنری استان یزد و احمد عظیمی‌فر رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز حضور داشتند، دو طرف پیرامون همکاری‌های بیشتر در حوزه شهروندی و طنز گفت‌وگو کردند و بر اجرای برنامه‌های مشترک جهت آموزش‌های شهروندی و همچنین اتصال شهرداری یزد با فعالان حوزه طنز در استان یزد و سراسر کشور تاکید کردند.

این نشست که ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار شد با نگاه به برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت فرهنگی و هنری طنزمحور، دریچه تازه‌ای برای همکاری‌های مشترک دو سازمان فرهنگی گشود و نویدبخش تولیدات رسانه‌ای جدید در عرصه آموزش‌های شهروندی، گردشگری، آسیب‌های اجتماعی، تبلیغات شهری و فعالیت‌های ورزشی خواهد بود.

نشست مشترک مدیر دفتر طنز حوزه هنری با مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد
نشست مشترک مدیر دفتر طنز حوزه هنری با مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری با تأکید بر جدی گرفتن طنز در بخش آموزش گفت: با توجه به ظرفیت بومی این استان و همچنین استادان حوزه طنز در سطح ملی، می‌توان امیدوار بود که تجربه‌ی موفقی برای همکاری دفتر طنز و شهرداری یزد در جهت ارتقای شهروندی میسر شود.

حسین‌نژاد در این‌باره افزود: با توجه به علاقه و نگرش حرفه‌ای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نسبت به حوزه طنز، می‌توان امیدوار بود که با اتصال سازمان‌های یزد به فعالان حوزه طنز در سراسر کشور اتفاقات مثبت و ارزنده‌ای روی خواهد داد.

مدیر دفتر طنز در پایان گفت: دفتر طنز حوزه هنری آماده همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف کشور در جهت آموزش و توسعه طنز سالم مکتوب و تصویری است و این اطمینان را می‌توان داد که «طنز» باعث رشد و تقویت ارتباط سازمان‌ها و اراگان‌ها با مردم، کارمندان و مخاطبان خواهد شد.

گفتنی است قلمه با جمعی از استادان و مدرسان نام‌آشنای حوزه طنز به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کند و با برگزاری رویدادهای استعدادیابی، آموزشی و تخصصی، سعی دارد طنزپردازهای حرفه‌ای و متعهد تربیت و به فضای رسانه‌ای کشور تزریق کند.

در این رویداد به غیر از کارگاه آموزشی، کتاب طنز، پذیرایی و بسته آموزشی هم به شرکت‌کنندگان تقدیم می‌شود.

قلمه در یزد با سه کارگاه میزبان علاقه‌مندان به طنز و طنزپردازی است. این کارگاه‌ها در تاریخ ۸ و ۹ آبان ۱۴۰۲ در حوزه هنری یزد برگزار شد.

لازم به ذکر است که اولین دوره رویداد آموزشی طنز قلمه نیز پیش از این در شهر یزد برگزار شده بود.

در این برنامه که به همت دفتر طنز حوزه هنری و مکتب مهر و به میزبانی و همکاری حوزه هنری استان یزد در تاریخ ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، بیش از ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به طنز شرکت داشتند و کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی در حوزه طنز زیر نظر استادان مطرح کشوری دایر شد.

رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه یزد برگزار شد
رویداد آموزشی طنز قلمه ویژه یزد برگزار شد

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319547
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.