در حلقه رندان تیرماه از نگاه یک مخاطب

حاشیه‌ای برای در حلقه رندان ۱۷۲

در حلقه رندان تیرماه از نگاه یک مخاطب

نویسنده: علیرضا عبدی

در حلقه‌ی رندان که این روزها شعارش را از یکشنبه‌های آخر ماه، به سه‌شنبه‌های آخر ماه تغییر داده، سه‌شنبه‌ی این هفته ۲۷ تیر ۱۴۰۱ از ساعات آغازین ۱۸ تا پاسی از ۲۰:۳۰ در سالن سوره‌ی حوزه هنری، میزبان مشتاقان و عاشقان طنز [مثل بنده‌ی کبیر] و به خصوص شعر طنز بود.

از میهمانان این جلسه، علاوه‌بر همراهی بسیار زیاد مردم، چندین استاد اهل فن و این‌کاره هم بودند که شاید دوست نداشته باشند اسمی ازشان بیاوریم؛ تازه نویسندگان مجله سه‌نقطه هم آمده بودند‌.

در حلقه رندان تیرماه چگونه گذشت؟

در این مراسم، با اجرای روح‌الله احمدی، استاد مصطفی مشایخی بعد از نوه‌اش از گرانی گفت.

خانم ملیحه رجایی از هوش خوب خودش گفت که تمامی اشعارش را از حفظ می‌خواند تا ما بعد‌ از بیت سوم و چهارم بفهمیم منظورش از شعرش چیست.

امید مهدی‌نژاد با تبلت جدید و گرانش آمده بود که مارکش را نشان بدهد. کاوه جوادیه با چندین زبان و لهجه به ما ثابت کرد داشتنِ ایمیل مضر است.

افشار جابری شعری داشت ذوقافیتین و غزل‌مثنوی که می‌گفت باید سه‌چهارتا شعر برایش حساب شود. محمد سلامی هم از روزگار جوانی و کارهای مفیدش گفت.

در ادامه، شاعرانی لژیونر از استان دوست و همسایه، یزد همراه مراسم بودند که حسن حاتمی و محمدجواد حلوایی یک طرف، روحانیت معزز و مبارز حجت‌الاسلام پرنیان یک‌ طرف.

همچنین استاد‌ اکبر کتابدار از تکنیک تحامق و تجاهل‌العارف برای طنزپردازی درس‌هایی گفتند. البته مطالب آموزشی داخل پرانتزشان بیشتر و پررنگ‌تر بود.

در آخر سر، برندگان مسابقه پیامکی با کسب جوایز گنده‌منده راهی شدند و ما ماندیم و کسب دو‌ جلد کتاب ارزشمند و کلی خربزه‌ی لرزدار. البته کسب کلی تجربه.

پایان

 

شما هم می‌توانید از حضور خود در برنامه‌های دفتر طنز، مطلب و تصویر تهیه کنید و برای ما ارسال کنید تا عضو تحریره افتخاری ما باشید. فکرهای جذابی داریم.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316504
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.