به جای چندین بار خواستگاری رفتن، چندین بار این کتاب را بخوانید

به تیتر احتیاجی نیست؛ به جای چندین بار خواستگاری رفتن، این کتاب را چندین بار بخوانید

نویسنده: سارا ملاعباسی

خواستگاری و ازدواج از آن موضوعاتی اجتماعی است که به شیوه‌های مختلف با آن شوخی شده و به نوعی هر کمدین یا طنزپرداز تلاش کرده، این جدی‌ترین موقعیت زندگی هر آدمی را با نگاهی دیگر به مخاطبان ارائه کند.

امیرحسین علی‌نقیان هم در کتاب «به جای چندین بار خواستگاری رفتن، چندین بار این کتاب را بخوانید» این کار را انجام داده است.

نگاهی به طولانی بودن عنوان کتاب نکنید، کل کتاب ۸۰ صفحه است و نویسنده در ده داستان، خواستگاری‌هایی که رفته را تعریف کرده و موقعیت‌های کمدی هر کدام را توصیف می‌کند.

این موقعیت‌ها غالباً با اتفاقات پیش بینی نشده‌ای همراه هستند و دیالوگ‌هایی که در آن موقعیت از زبان دیگران گفته می‌شود، این شوخی‌ها را تکمیل می‌کند.

با خواندن این کتاب (علاوه بر اینکه به عنوان آن عمل کرده‌اید) انگار چندین استندآپ با موضوع خواستگاری می‌بینید که هم حرف اجتماعی در خودش دارد، هم شما را می‌خنداند و هم نیم نگاهی به سنت‌ها دارد.

جملات کوتاه و جواب‌های غافلگیرکننده هم از ویژگی‌های این کتاب است. آنقدر که آخر بعضی دیالوگ‌ها می‌شود صدای خنده دسته‌جمعی یا صدای تشویق گذاشت.

این کتاب هم همانند بسیاری از کتاب‌ها و استندآپ‌ها پایان بسته دارد. ولی آنقدرها هم بسته نیست که نویسنده نتواند جلد دومش را بنویسد و این تصمیم بر عهده اوست.

چون این کتاب پایان بندی غافلگیرکننده‌ای دارد و غافلگیری‌اش اینقدر هست که مخاطب نمی‌داند اگر جلد بعدی‌اش نوشته شود، واقعا به کجا می‌رسد و چه چیزی در انتظار شخصیت اصلی است.

علاوه بر این ویژگی‌ها، یکی از ایرادات فنی کتاب داشتن غلط املایی است. به طور مثال افعال مصدر «گذاشتن» به شکل اشتباهِ «گزاشتن» نوشته شده است که می‌تواند در تجدید چاپ‌های بعدی اصلاح شود.

پایان

این کتاب را می‌توانید به صورت الکترونیکی یا فیزیکی تهیه کنید.

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319197
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.