اخبار فضاي مجازي را با وايتکس ضدعفوني کنيم

 

گيتي صفرزاده متولد مردادماه ???? است. تحصيلاتش را در دو رشته ادبيات نمايشي و جامعه شناسي ادامه داده و از بين کارهاي مطبوعاتي که انجام داده طولاني‌ترينش سردبيري نشريه ماهنامه گل آقا بوده است. در حوزه نمايشنامه راديويي و فيلمنامه هم فعال بوده و داور جشنواره‌هايي مثل جشنواره فيلم کمدي گل آقا، طنزمکتوب حوزه هنري، سفرنامه نويسي ناصرخسرو و داستان طنز اصفهان بوده است.

صفرزاده در نشريات مختلفي مقاله نوشته و آثارش در حيطه کتاب شامل يک مجموعه براي نوجوانان به اسم چگونه ترنج دانشمند شد و دو رمان در حوزه بزرگسال است، با نامهاي کوچه‌ پاريس که توسط نشر قطره چاپ شده‌است و يک روز بلند طولاني که سال گذشته در مجموعه داستانهاي ايراني ققنوس(هيلا) چاپ شد.

او جزو گروه مروجان کتابخواني است و کارگاه‌هايي هم در اين زمينه دارد.

 

– پيشنهاد و توصيه‌ شما به عموم مردم در خصوص بيماري کرونا چيست؟

 

راستش من براي ديگران نمي‌توانم نسخه بپيچم، نسخه‌اي که براي خودم در رابطه با کرونا پيچيده‌ام، زندگي کردن با آن است. لابد منظورم از زندگي کردن، فقط نفس کشيدن نيست، ولي بازهم لابد اشاره به اين دارد که از نگراني کرونا، پيش از مردن، مرده نباشيم! اين حرف بغرنج را بخواهم ترجمه کنم مي‌شود اينکه راه‌هاي زندگي کردن در اين شرايط را تجربه مي‌کنم، که خالي از لطف نيست.

 

– چگونه در چنين شرايطي مي‌توان هم احتياط کرد و مراقبت ويژه داشت و هم اميدوار بود؟

 

خدايي اين يکي سوال درست و حسابي احتياج به نسخه دارد! روزي سه بار دست و روحتان را بشوييد، اخبار فضاي مجازي را با وايتکس ضدعفوني کنيد، ويتامين را با کتاب نوش جان کنيد و قرقره حرکات موزون را هم فراموش نکنيد!

 

– پيشنهادهاي شما براي ايام خانه‌نشيني و قرنطينه چيست؟

 

فکر کنم کارهاي مفيد هرکس بيشتر بستگي به علايق هرکس دارد، از باغباني گرفته تا سرگرمي و بازي با افراد خانواده. اما چيزي که خودم خيلي دوست دارم، ثبت لحظات و خاطرات و کارهاي اين روزهاست، هم به خودمان کمک مي کند هم ديگران.

 

– چه کتاب‌هايي را براي مطالعه در ايام خانه نشيني پيشنهاد مي‌کنيد؟

 

دنياي کوچک دن کاميلو نوشته گوارسکي. اگر هم بچه‌ داريد و مي‌خواهيد همراه او کتاب بخواند و بخنديد کتاب آموزش‌هاي داستان نويسي مامان پيچ براي هيچ.

 

–  لطفا اگر آثاري با اين موضوع داريد ارائه بفرماييد.

 

در ايام غير کرونايي کارگاه‌هاي کتابخواني داشتم. حالا که کرونا بساط دورهمي را تعطيل کرده، در ايام عيد قصد دارم فايل‌هاي صوتي منتشر کنم که هم به کتاب ربط دارد، هم به کرونا و هم به تغييرات اين روزها. دوست داشتيد سري به آن بزنيد.

 

با سپاس از شما

دفتر طنز حوزه هنري

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313261
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.