سریال موج و صخره و موقعیت‌های سرنوشت‌ساز

سریال موج و صخره و موقعیت‌های سرنوشت‌ساز

نویسنده: سارا ملاعباسی

هر کدام از آدم‌ها داستان‌ها و سرگذشت منحصر به خودشان را دارند و وقتی این داستان‌ها با داستان دیگر آدم‌ها پیوند می‌خورد، می‌تواند چالش برانگیز باشد و گاهی خلق کمدی کند.

سریال موج و صخره به نویسندگی امیرعباس پیام و کارگردانی مجید صالحی، داستان زوجی به نام صدف و چاوش است که می‌خواهند برای ماه عسل به کیش بروند، اما از شروع سفر با بدشانسی‌هایی مواجه می‌شوند و مجبور می‌شوند در یک مهمانخانه در کیش بمانند. همزمان با داستان این زوج، آدم‌های دیگری را می‌بینیم که اتفاقات مختلفی از سر گذرانده‌اند و آنها هم به ناچار مجبور می‌شوند در آن مهمانخانه بمانند.

از بازیگران این سریال می‌توان به مجید صالحی، زیبا بروفه، نیما شاهرخ شاهی، الهام حمیدی و علی صادقی اشاره کرد. اکثر بازیگران این سریال، کمتر در آثار کمدی حضور داشتند و بازی کردن‌شان در این سبک برای مخاطب تازه است.

آنچه سریال موج و صخره را در دسته آثار کمدی قرار می‌دهد، موقعیت‌هایی است که در مرحله اول غافلگیرکننده بوده و در مرحله بعدی به واسطه دیالوگ‌هایی که بر اساس همان موقعیت نوشته شده، مخاطب را می‌خنداند.

دزدیده شدن چمدان چاوش، خودکشی ناموفق پیام و نجات پیدا کردنش، آشنایی پری با خواستگاری از طریق اینترنت و … از جمله موقعیت‌هایی هستند که هم کمدی ایجاد کرده و هم بر روند اصلی داستان اثر می‌گذارد.

در اصل این سریال با نشان دادن روابط آدم‌ها و تاثیری که هر کدام بر زندگی یکدیگر می‌گذارند، هم به هدف اصلی‌اش می‌رسد و هم مخاطب را می‌خنداند. پایان خوش، سر و سامان گرفتن اکثر آدم‌های سریال، حل شدن سوتفاهم‌ها و درجا نزدن در یک نقطه از نکات مثبت این سریال است.

همچنین حضور برادران کاظمی با بازی امیر نوری در پست‌های مختلف، شخصیت «پری» که دانشجوی روانشناسی است و می‌خواهد دیگران را درمان کند و حضور خلافکاری که از سمت دست‌های پشت پرده به کیش آمده، از سری کمدی‌های انتقادی است که در این سریال دیده می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه سریال موج و صخره، نشان دادن جزیره کیش از دید مردم بومی این منطقه است که با نگاه گردشگری که از کیش دیده‌ایم متفاوت بوده و طور دیگری به آن پرداخته شده است.

گفتنی است موج و صخره که در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه تهران پخش شد، یکی از سریال‌های ویژه نوروز است که مشابه آن را کمتر دیده‌ایم و این روزها جای آن در کنداکتور شبکه‌ها خالی است.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317801
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.