یادداشت های یک قورباغه شاکی

یادداشت های یک قورباغه شاکی

نویسنده: بنیامین نوری

یادداشت های یک قورباغه شاکی را برای روز جهانی حفاظت از قورباغه‌ها بخوانید:

فرق ما قورباغه‌ها با شما انسان‌ها این است که ما در دوران بچگی زیرآبی رفتن را یاد می‌گیریم و شما در بزرگسالی.

تفاوت دیگر ما قورباغه‌ها و شما این است که شما بادی به غبغبه می‌اندازید و با افتخار چرت‌وپرت بلغور می‌کنید ولی ما بادی به غبغبه می‌اندازیم و با فروتنی قور قور می‌کنیم.

ما قورباغه‌ها از دست معلمان املای ایرانی نزد سازمان ملل شکایت می‌کنیم؛ شما کاری کردید که دانش‌آموزان ابتدایی با هر بار اشتباه نوشتن کلمه «قورباغه» ما را فحش بدهند. مگر انتخاب ما بود که اول ما «قاف» باشد و آخرمان «غین»؟

اگر «الف» در زبان کلاغ‌ها به «واو» تبدیل می‌شد، ما و کلاغ‌ها زبان همدیگر را می‌فهمیدیم و با هم پدر شما انسان‌ها را درمی‌آوردیم. حیف که آن‌ها قار قار می‌کنند و ما قور قور.

یک شاعر چینی از خدا بی‌خبر این شعر را سروده: «بچه‌ها شوخی شوخی به قورباغه‌ها سنگ می‌زدند و قورباغه‌ها جدی جدی می‌مردند.» شما ایرانی‌ها چرا اینستاگرام را با این شعر زخم کرده‌اید؟

لطفاً به جای شعر بالا از این شعر استفاده کنید: «بچه‌ها جدی جدی به قورباغه‌ها سنگ می‌زدند و قورباغه‌ها شوخی شوخی جاخالی می‌دادند.»

کلاً شما ایرانی‌ها توی شعر و شاعری با ما سر لج دارید. آقای سیدرضا خاتمی مجموعه شعری چاپ کرده به اسم «قورماغه‌ای روی تیفال» خوب است ما هم کتابی بنویسیم به نام «بنی بشلی لوی کله زمین»؟

بعد از شعر نوبت به قصه می‌رسد. آقای صمد بهرنگی شما چرا بین موجودات تبعیض قائل شدید؟ یک قورباغه در کتاب‌تان دارید که نادان است ولی یک ماهی سیاه کوچولو دارید که به طور میانگین هر سه صفحه یک‌بار جمله سس‌ماستی گفته! تبعیض تا کجا؟ تبعیض تا کی؟

خوبی پوست ما این است که مثل شما انسان‌ها نیازی به کِرِم و نرم‌کننده ندارد.

ما از چینی‌ها انتظار زیادی نداریم چون هر چه جلوی آن‌ها بگذارید می‌خورند ولی از شما فرانسوی‌ها انتظار داریم… چرا پای ما را می‌خورید؟ الهی پای ما توی گلویتان گیر کند.

کمی از ایرانی‌ها یاد بگیرید، خیلی شیک و مجلسی می‌روند باغ و جوج می‌زنند با دوغ آبعلی و مخلفات!

تنها شباهت میان ما و شما انسان‌ها این است که هم در میان ما دوزیست‌ها و هم در میان شما انسان‌ها آفتاب‌پرست به وفور یافت می‌شود.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317738
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.