کشورهای از دماغ فیل افتاده؛ ویژگی‌ها و راه‌های برون‌رفت از دماغ فیل!

مقاله ای درباره کشورهای از دماغ فیل افتاده

نویسنده: سبحان ملک محمدی

مقاله ای درباره کشورهای از دماغ فیل افتاده را ادامه بخوانید:

موی بلند، روی سیاه، ناخن دراز، واهُ واهُ واه

جستاری در بررسیِ ساختاریِ رابطه‌ی علی-معلولیِ بورژوازی در جوامع مدرن با واقعه‌ی افتادن از دماغِ فیل

محقق: دکتر جویبارِ بایدن‌زاده دانشجوی مقطع پسا فوقِ دکتری دانشگاه آزاد واحد کان‌زاس

کلمات کلیدی: بورژوازی مک‌دونالد‌ پسند، هوای دونفره، کهن‌الگو، جنگ، متحد آمریکا، دشمن آمریکا، افکار عمومی، به کِتف، تنگ‌دامنه، صدف‌بیوتی

چکیده:

بررسی مسائل خُرد یا مسائل تنگ‌دامنه در علوم اجتماعی(social Sciences) اهمیت بسیار بالایی دارد. مقاله‌ی حاضر به بررسی ساختاری (Structural) جوامع مدرن (‘modern javame) از منظر ارزش‌های مبتنی بر بورژوازیِ مک‌دونالد‌ پسند (McDonald’s Favorite) به روش کوواریانسِ چند متغیره می‌پردازد.

مقدمه:

همه می‌دانند که آب و هوای اروپا همواره دو نفره است.(amoo sabzi foroush:1994)

از همین منظر باید اشاره کرد به افزایش توأمانِ رطوبت هوا همزمان با رشد فزاینده‌ی اکثرِ مؤلفه‌های زیبایی چهره از جمله موی بلوند(Blonde hair)، چشمان رنگی(Colored eyes) و رنگ پوست سفید در تولد فرزند که پروفسور باران کوثری در مقاله‌ی «نزولات آسمانی، عامل زیبایی جهان» به صورت تفصیلی به آن پرداخته است.(Siavash ghomeyshi:2020)

از طرف دیگر، کشوری مثل فلسطین که در آسیا واقع شده باشد را کشور آسیایی می‌نامند.(Javad khiabani: 2023)

بیان مسئله:

این که جهان همواره به فکر در امان ماندن عوامل زیبایی اش باشد چیز عجیبی نیست.(Jennifer Lopez: 2010)

به عبارت دیگر تفاوت ظاهریِ مردم جهان که از آن با عنوان تنوع ژنتیکی(Genetic diversity) نام برده می‌شود، برای بشریت کاربردی جز تفکیک جغرافیایِ محل آن‌ها دارد و آن هم تفاوت ارزشیِ هر کدام از آن‌هاست. (Mamad barber:1358)

همانطور که گفته شد چشمان رنگی و موی بلوند که طبق نتایج تحقیقات بسیار علمی(very Scientific research)، نشأت گرفته از رطوبت هوای اروپاست، یکی از مهمترین عوامل زیبایی جهانند و افکار عمومی نیز نسبت به در خطر قرار گرفتن این زیبایی‌ها واکنش نشان می‌دهد. (Sadaf beauty: 2019)

از طرفی، آسیایی‌ها از فاکتورهای زیبایی‌شناسی کمتری نسبت به اروپایی‌ها بهره برده‌اند و بدون شک قاره‌ی آسیا در همه‌ی زمان‌ها در کهن‌الگوی مردم یادآور جنگ، خونریزی و ناآرامی بود است.(kiarostami:1991)

{نکته: بررسی متجاوزین و عوامل شکل‌گیری جنگها و خونریزی ها و تحرکات استعماری اروپایی‌ها در آسیا و آفریقا مبحثی تاریخی است که ارتباطی با موضوع پژوهش حاضر نداشته و اصلاً به ما چه مربوط}.

نتیجه‌گیری:

با توجه به مؤلفه‌های مورد اشاره و بررسی نقطه‌ای متغیرها به روش کوواریانسِ چند متغیره به نتایج ذیل دست یافتیم؛

۱- جانِ ۹۹% مردم اروپا که دارای چشمان رنگی، پوست سفید و موهای بلوند هستند از جانِ مردم قاره‌های آسیا و آفریقا (به خصوص فلسطین) مهم‌تر است. (تبصره اول: جان مردم قاره‌ی آمریکا به ویژه ایالات متحده به دلیل مسائل فوق امنیتی در جامعه آماری ما مورد بررسی قرار نگرفت.

تبصره دوم: آن یک درصدِ باقی مانده که بین ارزش خونشان و مؤلفه‌های زیبایی‌شان رابطه‌ی معناداری وجود نداشت اهالی بوسنی هستند که اکثراً مسلمانند.)

۲- ۹۸% آسیایی‌ها از نظر فاکتورهای یادشده زشت محسوب شده و کوواریانس مثبت در رابطه با ارزش خونشان و درصدِ زیبایی‌‌شان به ثبت رسید. (رابطه‌ی خطی و مستقیم بیانگر این است که هر میزان، چهره غیرِ اروپایی‌تر، ارزشمندی خون به‌ کِتفم‌تر) بنابراین به نظر می‌رسد از نظر منطقی، جانِ یک افغانستانی یا یمنی یا عراقی و… از جان مردم اوکراین کم‌ارزش‌تر باشد.

۳- بررسی ارتباط زیبایی مردم روسیه که هم اروپایی‌اند هم چشم آبی و ارزش خونشان در برخی شرایط همسو با نتایج تحقیق حاضر و در شرایطی دیگر در تضاد با آن است که باعث ایجاد خطای آماری ۲درصدی شده اما به اساسِ پژوهش خللی وارد نمی‌کند.

(نکته: رابطه‌ی متحد آمریکا بودن با ارزشمندی جان روس‌ها در برخی زمان‌ها و دشمنی با آمریکا و فاقد ارزش بودن جانشان موضوعی مستقل است که می‌تواند در پژوهشی دیگر مورد بررسی قرار گیرد.)

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319717
2 نظرات
  1. Mahdi می گوید

    خیلی خوب بود:))

  2. سالاری می گوید

    نظر بدون فحش من این است که
    جملاتش عالی بود مخصوصا خیابانی دو سه دقیقه داشتم با جمله جواد خیابانیش میخندیدم

نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.