در کتاب نامه های عاشقانه زندگی جریان دارد

در کتاب نامه های عاشقانه زندگی جریان دارد

نویسنده: سارا ملاعباسی

نوجوانی سنی است که هر کسی سعی می‌کند اطرافش را بیشتر بشناسد و به همین علت غالباً یک نوجوان اطرافیان و اتفاقاتی که رقم می‌زنند را می‌بیند و بر آنها دقت دارد.

کتاب بخشی از نامه های عاشقانه، نوشته عبدالعلی اثنی عشری، کتابی است که در قالب چندین نامه عاشقانه وضعیت نوجوانان و مردم یک محله در طهران قدیم را نشان می‌دهد.

به جز دو نامه آخر، همه نامه‌ها از سمت پسران نوجوان کمتر از ۲۰سال برای دختر یا دختران کوچکتر از خودشان نوشته شده که در آن به آنها ابراز علاقه کرده‌اند.

تا اینجا شادی موضوع کتاب و سبک نگارش آن ساده به نظر برسد. اما باید توجه کرد که این نامه‌ها در عین سادگی، حرف‌های بسیاری از زندگی مردم عادی در دهه‌های گذشته طهران قدیم دارد.

به طوری که نامه‌ها از سوی پسران نوجوان محله و برای درمیان گذاشتن علاقه‌شان نوشته شده، اما خواننده کتاب با جزئیات زندگی مردم آن محله آشنا می‌شود و تصویر آن زمان به خوبی در سرش نقش می‌بندد.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب، صداقت راوی است که با مخاطب بدون نقاب حرف می‌زند و به خاطر همین سادگی، حرفش بر دل مخاطب می‎نشیند.

همچنین عکس‌هایی که در هر صفحه و متناسب با محتوای هر نامه از تهران قدیم وجود دارد، فضای نامه‌ها را برای مخاطب ملموس‌تر کرده و نگارش نامه‌ها را تکمیل می‌کند.

گفتنی است عشق مفهومی است که می‌توان با آن هم معنای عمیق و فلسفی ساخت و هم نگاهی طنز به آن داشت.

کاری که نویسنده سعی می‌کند با نثر ظریفش، ذهنیت بی‌آلایش نوجوانانی در روزگار قدیم را نشان دهد تا خواننده علاوه بر درک زندگی اجتماعی نویسندگان نامه‌ها، با موقعیت آنان هم آشنا شود و زندگی را همانطور که هست ببنید.

کتاب بخشی از نامه‌های عاشقانه که در سال ۱۳۹۵ و از سوی نشر آرمان زنوزی منتشر شده، مقدمه دکتر اسماعیل امینی را در خود دارد که به طور دقیق‌تر این نامه‌ها را بررسی کرده است و می‌تواند برای علاقه‌مندان قابل توجه باشد.

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

پایان

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317632
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.