کتاب رفاقت به سبک تانک و نگاهی متفاوت به فضای جبهه

کتاب رفاقت به سبک تانک و نگاهی متفاوت به فضای جبهه

نویسنده: سارا ملاعباسی

شاید نسل‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی به دنیا آمدند، به واسطه فیلم و سریال اطلاعاتی از فضای جبهه پیدا کنند و با نگاه دراماتیک به آن نگاه کرده باشند، اما هیچ چیز به اندازه خاطرات و تجربه زیسته آدم‌هایی که روزگاری در آن فضا زندگی کرده‌اند نمی‌تواند این فضا را ملموس کند.

حال اگر این خاطرات با زبان طنز روایت شوند یا مجموعه‌ای از خاطرات بامزه و خنده‌دار این دوران بیان شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد و نسل جدید را با فضای جبهه در دوران دفاع مقدس آشنا کند.

کتاب رفاقت به سبک تانک، نوشته داوود امیریان، مجموعه‌ای از خاطرات کوتاه و اتفاقات دوران دفاع مقدس است که از سوی نشر کودک و نوجوان سوره مهر (مهرک) چاپ شده است.

این کتاب در ۱۱۲ صفحه خاطرات چندین نفر در جبهه را بازگو می‌کند. خاطراتی که جدا از هم گفته می‌شود، اما در نهایت به هم پیوسته‌اند و به خاطر موقعیت‌ها و دیالوگ‌های خنده‌دار برای مخاطب جذابیت دارد.

روایات «رفاقت به سبک تانک» به گفته نویسنده واقعی هستند. داوود امیریان که در جبهه حضور داشته، در کنار خاطرات خودش به سراغ خاطرات رزمندگان و کتاب‌های دفاع مقدس هم رفته و با ذکر منبع از آنها هم نقل قول کرده است.

این خاطرات به خاطر کوتاه بودن و نمایش برشی از زندگی در جبهه و میدان جنگ، خواندنی‌اند. به خصوص که با وجود سختی‌ها و تلخی‌های دوران دفاع مقدس، آن لحظات شیرین و بامزه انتخاب شده‌اند و خواننده کتاب را با نگاهی تازه نسبت به دوران جنگ تحمیلی آشنا می‌کند.

همچنین طراحی و قرارگیری کاریکاتورهایی در هر صفحه، که متناسب با هر روایت کتاب است، مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص ساخته که هم مخاطب نوجوان آن را باور کرده و هم مخاطب بزرگسال از آن استقبال می‌کند.

به طور کلی خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به روایات کوتاه داستانی طنز و روایات مربوط به دوران دفاع مقدس توصیه می‌کنیم.

این کتاب را می‌توانید به صورت الکترونیکی یا فیزیکی تهیه کنید.

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319193
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.