کارگاه از ایده طنز تا اجرای کاریکاتور در چهارمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

کارگاه از ایده طنز تا اجرای کاریکاتور در چهارمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد

سومین کلاس از سری جلسات حضوری رویداد ملی طنز قلمه در استان سیستان و بلوچستان با عنوان «از ایده طنز تا اجرای کاریکاتور» با تدریس احمد عربانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، احمد عربانی در این کارگاه ابتدا خاطراتی از شیوه روش تا اجرای کاریکاتور در مجله گل آقا تعریف کرد.

او با اشاره به اینکه هنرمند دنیای زیبایی دارد، گفت: «حال و هوای هنرمند هنگام خلق اثر بر کار او اثر می‌گذارد. مثلا من وقتی به تصویر نهایی اثرم نگاه می‌کنم، حال و هوایی که هنگام خلق آن داشتم، برایم تداعی می‌شود.»

احمد عربانی با اشاره به اینکه کاریکاتور باید حرفی برای گفتن داشته باشد، گفت: «تفاوت کاریکاتور با داستان‌های مصور این است که کاریکاتور خودش به تنهایی حرف می‌زند و گاهی به اندازه چند کتاب در خودش حرف دارد.

در کاریکاتور می‌توان فراتر از خطوطی که کشیده شده، با مخاطب حرف زد و پشت ظاهر آن می‌تواند حرف‌های عمیق و چندلایه وجود داشته باشد.

اینکه یک کاریکاتور چقدر در گفتن حرف‌هایش موفق است، به ایده برمی‌گردد.»

او با اشاره به اینکه پیدا کردن ایده برای خلق کاریکاتور خیلی مهم است و این روزها ایده‌ها ضعیف شده‌اند، گفت: «سعی کنید درباره ایده‌یابی بیشتر فکر و تحقیق کنید. به طوری که این ایده تکراری نباشد و آموزش و اخلاق در خودش داشته باشد.

شما باید اول با پرورش ذهن‌تان آماده شوید و با پیدا کردن ایده، اثرتان را خلق کنید.»

احمد عربانی تاکید کرد: «فروتن بودن در کار و همیشه آماده آموزش بودن از ویژگی‌های یک هنرمند و طنزپرداز است.

شما می‌توانید از آثار دیگران در قالب فیلم و داستان و … ایده بگیرید و اثر خودتان را بیافرینید.»

در پایان این جلسه زمانی برای پرسش و پاسخ حاضرین اختصاص پیدا کرد. همچنین حین برگزاری کارگاه احمد عربانی به شاگردان تمرین داد و در پایان آنها را بررسی کرد.

احمدد عربانی در این جلسه راه اولیه طراحی صورت و بدن را به شرکت‌کنندگان آموزش داد و تاکید کرد که کاریکاتور صحنه با کاریکاتور صورت متفاوت است.

گفتنی است این جلسه با شگفتانه‌ای همراه بود. چون روز ۳ اسفند تولد احمد عربانی است. در این جلسه جشنی برای تبریک تولد او برگزار شد.

پایان

برای آگاهی از سایر اخبار رویداد قلمه اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320468
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.