برگزاری چهارمین جلسه کارگاه آنلاین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان سیستان و بلوچستان

برگزاری چهارمین جلسه کارگاه آنلاین رویداد ملی طنز قلمه ویژه استان سیستان و بلوچستان

چهارمین جلسه از سری جلسات کارگاه آنلاین «از سیر تا پیاز طنزنویسی» رویداد ملی طنز قلمه ویژه سیستان و بلوچستان روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، رضا ساکی که در جلسات گذشته درباره نوشتن و نوع روایت اتفاقات و مفهوم طنز صحبت کرده بود، در این جلسه تکالیف جلسات گذشته را بررسی کرد و در میان آنها به نکات جدیدی برای نوشتن طنز و طنزپردازی رسید.

در این جلسه شرکت کنندگانی که تکلیف فرستاده بودند، متن‌شان را خواندند و رضا ساکی نکات متن آنها و نکات جدیدی برای بهتر شدن متن طنز را بیان کرد.

وی همچنین آراستگی ظاهری متن را امری مهم دانست و گفت: «متن‌های فرستاده شده، از نظر طنز متن‌های خوبی هستند، اما ظاهری شلخته دارند. بهتر است برای آراستگی متن، نیم فاصله، علائم سجاوندی و فاصله کلمات رعایت شود.»

وی در این جلسه دو تمرین دیگر به شرکت کنندگان داد و از آنها خواست با خبرهای گفته شده شوخی کنند.

ساکی تاکید کرد: «بهتر است شوخی‌هایمان با شوخی‌ها و ایده‌هایی که به ذهن آدم‌ها می‌رسد، متفاوت باشد تا دیده شود و حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشیم.»

وی همچنین یادآور شد که شوخی با موضوعات مهمی که مردم با آن سر و کار دارند، نباید به شکلی بیان شود که قبح زشتی‌ها بریزد و با طنز ما این زشتی‌ها و کمبودها عادی شود.

در پایان این جلسه نیز رضا ساکی از شرکت‌کنندگان و فعالیت‌شان در روزهای اخیر تشکر کرد و از آنها خواست که با پیگیری منابع و خواندن آثار طنز راهشان را ادامه دهند.

پایان

برای آگاهی از برنامه‌های دیگر دفتر طنز اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320423
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.