اجرای پیمان ابراهیمی در نیمه نهایی عصر جدید با موضوع بی پولی

اجرای پیمان ابراهیمی در نیمه نهایی عصر جدید با موضوع بی پولی

نویسنده: سارا ملاعباسی

پیمان ابراهیمی که در مرحله مقدماتی عصر جدید با مسافرت رفتن و اتفاقات مربوط به آن شوخی کرده بود، این بار بی‌پولی را موضوع استندآپ خود قرار داد.

برای مشاهده فیلم‌های بیشتر اینجا کلیک کنید 

انتخاب چنین موضوعی در همان دقایق اول با توجه مخاطبان همراه شد و با جلو رفتن اجرا و روایت اتفاقاتی که از بی پولی ناشی می‌شود، از آنها خنده گرفت.

همچنین پیمان ابراهیمی این‌بار با ساخت موقعیت‌های خنده‌دار، نوع شوخی‌هایش را تغییر داد که بر واکنش تماشاگران تاثیر مثبتی گذاشت.

آنچه که باعث تفاوت و جدید بودن این اجرا شد، پرداختن غیر مستقیم به مسئله بی‌پولی و تبعات ناشی از آن بود که نشان می‌داد این موضوع چگونه بدون مقایسه شدن با قشر مرفه جامعه، درگیری‌های ذهنی ایجاد می‌کند.

درگیری‌های ذهنی که گاهی اتفاقات خنده‌داری رقم می‌زنند و بسیاری از افراد با آن همذات پنداری می‌کنند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که بی‌پولی موضوع خنده‌داری نیست و زمانی باعث خنده مخاطبان می‌شود که به آدم‌هایی که در این موقعیت قرار می‌گیرند بی‌احترامی نشود و همچنین حرف‌هایی فراتر از اتفاقات روزمره برای گفته داشته باشد و موقعیت‌های جدیدتری خلق کند.

موضوعی که در متن به خوبی رعایت شده بود. مانند رفتار تعمیرکار آسانسوری که چیزی از آسانسور نمی‌داند یا پدری که روش خاصی برای تخفیف گرفتن از فروشنده دارد.

همه این‌ها در کنار اجرای پیمان ابراهیمی که همانند مرحله قبل جزء جدانشدنی استندآپ او بود، اجرای قابل قبول و بالاتر از اجرای قبلی را به نمایش گذاشت.

تنها نقطه ضعف این اجرا، نداشتن پایان بندی مشخص بود که مخاطب را در انتظار می‌گذاشت و اگر خود کمدین اعلام نمی‌کرد، کسی متوجه پایان آن نمی‌شد.

در نهایت این شرکت‌کننده با چهار چراغ سفید به آرای مردمی صعود کرد و با شرکت در مرحله نهایی عصر جدید، رتبه سوم را بدست آورد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر استندآپ‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317168
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.