پادکست پنارت قسمت هفتم (بلژیک)

پادکست پنارت قسمت هفتم (بلژیک)

پادکست پنارت رادیویی طنز است که به اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی در جام‌جهانی قطر می‌پردازد، با مهمانان متنوعی گفت‌وگوی شوخ‌طبعانه دارد و کشورهای حاضر در جام جهانی را معرفی می‌کند.

در قسمت هفتم پادکست پنارت، ما به یکی از برترین تیم‌های ادوار مختلف جام جهانی یعنی بلژیک پرداختیم و یک گفت‌وگوی ویژه با سرکار خانم فرانک یوسفی داشتیم.

گفت‌وگویی حول محور فوتبال و خاطره و حاشیه و جام‌جهانی.

رادیو پنارت قسمت هفتم

این پادکست طنز و شنیدنی را اینجا بشنوید:

پادکست پنارت حاصل همکاری دفتر طنز حوزه هنری و گروه فرهنگی سماوا است که فعلا به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پردازد. در آینده شاید به چیزهای دیگری هم بپرددازد.

برای شنیدن سایر قسمت‌ها و پادکست‌های دیگر اینجا کلیک کنید.

 

بلژیک کشور استانداردهای بالای زندگیه. سرزمینی که نرخ تورم و بیکاری توش واقعاً تک رقمیه، صادرات و وارداتش به راهه و مردمش حتی نمی‌دونن تحریم مذاکرات، تحریم مقامات یک کشور، تحریم نظام بانکی و تحریم کارخونه بستنی چه فرقی با هم دارن.

پرچم بلژیک مثل خیلی از کشورهای دیگه دنیا راه‌راهه. پژوهشگرا، معتقدن رنگ‌ قرمز پرچم بلژیک، نماد پنجه و زبان شیر، رنگ زرد، نماد خود شیر و رنگ سیاه، نماد جاهای دیگه‌ای از شیره. شاید نماد قرنیه باشه مثلاً یا یال شیر. شاید بگید یال شیر که مشکی نیست.

بالاخره بین شیرها که زرد عقدی مد نیست مثل آدم‌ها. اونا خودشون همینجوری زرد عقدی هستن، پرکلاغی می‌کنن جذاب به نظر برسن.

این نشون می‌ده اروپایی‌ها برخلاف اینکه وانمود می‌کنن خیلی متمدن و صلح‌طلب و نایسن، خیلی هم دعوایی‌ و درنده‌خو تشریف داشتن و احتمالاً دارن. تاریخ بلژیک مؤید همین موضوعه.

از جنایات پادشاه بلژیک، لئوپولد ملعون براتون نگم که در قرن نوزدهم، کنگو رو به استعمار خودش درآورد و به اسم متمدن‌سازی کنگو چند میلیون نفر آدم رو راهی دیار باقی کرد.

عمق جنایات این یارو تا حدی بود که در دوره حکومتش، از کودکان کنگو به عنوان طعمه برای به دام انداختن و شکار تمساح‌‌ها استفاده می‌کردن.

می‌دونید اون سال‌ها برای تولید یه دونه کیف چرم، چندتا تمساح مظلوم و متعاقباً چند تا کودک آفریقایی کشته می‌شدن؟ حالا غصه نخورید. کاریه که شده.

بلژیکی‌ها برای سفرهای درون‌شهری بیشتر از مترو استفاده می‌کنن و کمتر از تاکسی. چونکه کرایه مترو نصف تاکسیه و اونا حوصله راننده‌های تاکسی رو که‌ هی می‌خوان تحلیل‌هاشون از آخرین تحرکات خاورمیانه رو ارائه بدن، ندارن.

به نقل از منابع آگاه، مردم بلژیک شباهت زیادی به ما ایرانیا دارن. اگرچه که نجسی/ پاکی حالیشون نیست اما خیلی تمیزن و اگرچه که سرد و بی‌احساسن اما باکلاسن لامصبا.

طبق آمار غیررسمی بلژیکی‌ها اصرار خاصی به تحکیم بنیان خانواده ندارن و این کشور پرچم‌دار بیشترین آمار طلاق در دنیاست. بنابراین اگر از همسرتون راضی نیستین و دلتون رو زده، مهاجرت به بلژیک گزینه خوبی برای شماست.

اما قبل از مهاجرت برید یه تخصص و مهارتی یاد بگیرید که اونجا پیک موتوری نشید. به هر حال ما روی هموطنامون تعصب داریم. نمی‌پسندیم برن جلوی اروپایی‌های نژادپرست، دولا راست بشن.

پایان

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317065
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.