قسمت اول فصل ششم جوکر و خنداندن بدون دردسر

قسمت اول فصل ششم جوکر و خنداندن بدون دردسر

فصل ششم جوکر با ترکیبی از مهمانان پنج فصل گذشته برگزار شد. مهمانانی که با فضای مسابقه آشنایی بیشتری دارند و مخاطبان می‌توانند عملکرد آنها را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهند.

فصل اول فینال این برنامه با تغییراتی مثل اضافه شدن تعداد مهمانان و نقش «جوکر» همراه است.

انتخاب «جوکر» تاثیری بر محتوای برنامه دارد؟

۹ نفره شدن مهمانان و انتخاب یکی از آنها به عنوان جوکر (که با قرعه‌کشی انجام می‌شود)، از قوانین جدید این مسابقه است.

این تغییر به گونه‌ای بود که خود شرکت‌کنندگان هم نمی‌دانستند نقش جوکر منفعتی برای صاحب نقش دارد یا خیر و حتا معتقد بودند این شبیه رفتار «زامبی» در فصل‌های گذشته است که می‌توانست با خنداندن نفر اول، همان جایزه را دریافت کند.

همچنین مخفی بودن نقش جوکر تا زمانی که او خودش را به دیگران معرفی کند، دغدغه‌ای در ذهن مهمانان ایجاد کرد که مانع تمرکز بر اصل خنداندن و روند مسابقه می‌شد.

از طرفی مشخص نیست که این قانون می‌تواند باعث افزایش تکنیک‌های طنز شود یا صرفاً باعث خنداندن و حذف شرکت‌کنندگان خواهد شد.

برای خنداندن انرژی زیادی لازم نیست

در قسمت اول فصل ششم جوکر شرکت کنندگان شناخت کافی از هم داشتند و همین موضوع باعث شد که برای خنداندن یکدیگر از روش یا تکنیکی خاص استفاده نکنند.

آنچه بیشتر دیده شد، شیطنت‌ها و شوخی‌های درون‌گروهی بود که با وجود ناملموس بودن برای مخاطب، خنده ایجاد می‌کرد و نکته خاص دیگری از آن دریافت نمی‌شد.

جای خالی خانم‌ها در برنامه باقی می‌ماند؟

با توجه به آن که قسمت‌های آینده جوکر فینال پنج فصل گذشته است، مخاطبان مطمئن می‌شوند که تا پایان دو فصل فینال، اثری از بازیگران و هنرمندان کمدی زن در این برنامه نخواهند دید.

این در حالی است که در برنامه‌های کمدی (مثل ادابازی یا استندآپ خانم‌ها در خندوانه) و برنامه‌های غیر کمدی (مثل شب‌های مافیا، مسابقه شهروند و مافیا و یا شام ایرانی) گروه خانم‌ها هم شرکت داده شدند و برنامه مخصوص به خودشان را داشتند.

در پایان قسمت اول از فرصت جوکرتایم بهتر استفاده شد

با وجود آنکه این قسمت بیشتر به معارفه و آشنایی دوباره با شرکت‌کنندگان گذشت، جوکرتایم عباس جمشیدی‌فر نشان داد که شرکت‌کنندگان با دست پر به برنامه آمده‌اند و هر کدام با توجه به شناختی که پیدا کرده‌اند، برنامه خاص خودشان را دارند.

موضوعی که احتمالاً در چهار قسمت آینده بیشتر خود را نشان می‌دهد و مخاطب به دیدن برنامه‌ای بامحتوا نسبت به گذشته امیدوار می‎شود.

پایان

نویسنده: سارا ملاعباسی

برای مطالعه نقد و بررسی سایر قسمت‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315235
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.