فیلم کلوپ صفر؛ غذاخوری مخصوص رژیمی‌ها

فیلم کلوپ صفر؛ غذاخوری مخصوص رژیمی‌ها

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم سینمایی کلوپ صفر به داستان زندگی دانش آموزانی می‌پردازد که در یک مدرسه شبانه روزی تحصیل می‌کنند و خانم نواک (میا واشیکوفسکا) به عنوان معلم تغذیه به مدرسه می‌آید و سعی در اصلاح روش غذا خوردن دانش آموزان دارد.

البته برای دست گرمی هفت دانش آموز را انتخاب می‌کند که هر یک به دلایلی حاضر شدند در این پروژه حضور داشته باشند.

یکی برای کنترل قند خون، دیگری برای خوش اندام بودن و یکی هم برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاهی معروف (من تا الان فکر می‌کردم برای بورسیه دانشگاه شدن باید درس خواند ولی متوجه شدم درس خیلی چیز مهمی نیست.

بلکه این رژیم غذایی است که مهم است و دانشگاه‌های خارج بیشتر سوالات رژیمی‌می‌پرسند تا سوالات درسی مثلاً یک خیار سبز با مساحت ۲ و طول ۱۳ سانتیمتر چند گرم ما را چاق می‌کند؟

شاید هم خانم جسیکا‌هانسر کارگردان این فیلم می‌خواسته ما را گمراه کند تا فامیل‌های خود را در دانشگاه‌ها بورسیه نماید که این به واقعیت نزدیکتر است.)

فیلم که توسط جسیکا‌هاسنر و جرالدین باژارد به زبان آلمانی نوشته شده است و بعد دیدند عجب فیلم آبکی از کار درآمده و حتی طنز درست و حسابی ندارد گفتند این را به انگلیسی ترجمه کنیم چون طنزهای انگلیسی خیلی شُلکی است.

پس تصمیم گرفتند با کمک مترجم گوگل آن را ترجمه و توسط بازیگران اتریشی که به زور انگلیسی حرف می‌زدند اجرا نمایند. در نتیجه فیلم بدون هیچ تلاشی به کمدی سیاه نه از نوع آن کمدی‌های سیاه معروف بلکه کمدی که از دیدن آن آدم سیاه می‌شود که ای بابا این همه وقت گذاشتیم چی شد و چون خانواده در منزل حضور دارد و امکان تخلیه نیست انسان از غصبانیت سیاه می‌شود؛ تبدیل گردیده است.

از نقاط قوت فیلم موسیقی جذاب آن است که با صدای «هام» که توسط بازیگران گفته می‌شود کل موسیقی فیلم را ساخته اند.

البته نباید از تک رنگ بودن لباس همه دانش آموزان و کارکنان گذشت همه از دم پیراهن زرد لیمویی و شلوار و دامن خاکستری کم رنگ، مشخص است دو توپ پارچه خریدند و کل لباس‌ها را با آن دوختند از همان کارهایی که علی مسعودی (علی مشهدی) در سریال نوروز رنگی انجام داد و کل محله را با زیرشلواری راه راه آذین بست.

در کل کارگردان، فیلم کم خرجی را روانه جشنواره کن ۲۰۲۳ نمود که با واکنش آتشین همه منتقدان روبرو گشت.

البته در این بین نباید از مدیر مدرسه هم غافل شد که هدفش کمتر غذا خوردن بچه‌ها به بهانه حفظ سلامتی و گذاشتن پول غذا توی جیب خودش بود.

فیلم سینمایی کلوپ صفر در گونه سینمایی کمدی چیز زیاد با ارزشی نیست و فقط وقت گذرانی است.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320417
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.