فیلم عروسی مردم یک چیزی کم دارد

فیلم عروسی مردم یک چیزی کم دارد

نویسنده: سارا ملاعباسی

یکی از دلایلی که باعث خندیدن آدم‌ها می‌شود، برتری است. ما به بسیاری از موقعیت‌های مختلف فیلم‌ها، سریال‌ها و آدم‌ها می‌خندیم چون خودمان در آن لحظه آنجا نیستیم و حس برتری نسبت به دیگران داریم.

فیلم عروسی مردم به کارگردانی مجید توکلی و بازی نازنین بیاتی و شکیب شجره، داستان زوجی است که تصمیم می‌گیرند برای تفریح وارد عروسی دیگران شوند و درگیر ماجراهایی می‌شوند.

این موضوع، مخاطب را در وضعیت برتری قرار می‌دهد و به واسطه حضور این زوج موقعیت‌های مختلفی را تجربه می‌کند، اما با توجه به روند فیلم، گویا خیلی قرار نیست بخندد.

«عروسی مردم» شخصیت‌هایش را به خوبی طراحی کرده؛ پسری که خیلی آینده‌نگر نیست و گره‌های فیلمنامه به خاطر ایده‌های او به وجود می‌آید و دختری که به اصطلاح عاقل‌تر از اوست، بهتر جوانب را می‌سنجد و سعی می‌کند این گره‌ها را باز کند.

تقابل و همراهی این دو شخصیت می‌تواند موقعیت‌هایی بسازد که هم بیننده را جذب کند و هم به موقع او را بخنداند.

در کنار شخصیت‌پردازی، طراحی موقعیت‌های فیلم عروسی مردم ضعیف است. موقعیت‌هایی که برای گره افکنی، جذب مخاطب و پیش برندگی داستان مناسب‌اند، اما بیشترشان نیمه تمام می‌مانند و قبل از آنکه به خنده یا نقطه اوجی برسد، از سر راه برداشته و حل می‌شود.

مثلا دیرشدنِ بردن کیک برای جشن عروسی دوست این زوج، موقعیتی بود که می‌شد آنها را پیچیده‌تر کرد یا کاری کرد که موقعیت کمدی به وجود بیاید، اما وقتی قناد قبول می‌کند که کیک را با پیک بفرستد، خود به خود این مشکل حل می‌شود.

از طرفی وقتی موقعیت این زوج پیچیده می‌شود و زمان ضربه نهایی می‌رسد، پایانِ مثلا غافلگیر کننده فیلم می‌آید و نسبت به ضربه نهایی هم جا خالی می‌دهد.

در کل فیلم عروسی مردم را می‌توان فیلمی دانست که در ایده اولیه، شخصیت‌پردازی و انتخاب بازیگر موفق عمل کرده، اما در طراحی و ساخت موقعیت‌های کمدی و جدی ضعیف بوده و با نیمه تمام گذاشتن آنها، مثل جراحی است که تمام وسایلش را آماده کرده، ولی موضع را نمی‌شکافد.

همین باعثِ کمبودی می‌شود که مخاطب تا انتها دنبالش می‌گردد، ولی آن را پیدا نمی‌کند.

این فیلم را از این لینک به صورت آنلاین مشاهده کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319542
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.