فیلم عروسی شاتگان؛ سود در نرفتن است

فیلم عروسی شاتگان؛ سود در نرفتن است

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم عروسی شاتگان با بازی جاش دوهامل در نقش تام فاولر آقای داماد و جنیفر لوپز در نقش دارسی ریورا عروس خانم ساخته جیسون مور و به نویسندگی مارک همر و لیز مریوتر تولید اواخر سال میلادی گذشته است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ یعنی حدود یک سال و نیم بعد از پایان فیلم‌برداری توسط شرکت آموزن پرایم ویدیو منتشر شد.

در یک مراسم عروسی که اولش عزا می‌شود و کار به‌جاهای باریک تا جدایی عروس و داماد می‌رسد. ولی از قدیم گفتند زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند و تنها هدف نویسنده اثبات این ضرب‌المثل بوده است.

چون رابطه عروس داماد خراب می‌شود ولی ازآنجایی‌که همیشه باید دلیلی برای آشتی باشد، مخصوصاً عروسی چون کلی خرج کردند که خود داماد بی‌جنبه هم چند جایی این را بر سر عروس می‌کوبد و شاید این فیلم بر اساس واقعیت بوده و از آنجایی‌که نویسندگان و کارگردان و تهیه‌کننده به‌صراحت و چشم در چشم نمی‌توانستند به همسرانشان بگویند کلی خرج عروسی کردند، درنتیجه هرکجا که در فیلم راه داده این را آورده‌اند تا دلشان خنک شود.

به همین خاطر نویسنده برای برپایی مراسم عروسی دزدان دریایی را گسیل می‌کند تا وسیله این پیوند شوند چون‌که مدیر سالن گفته: پول را پس نمی‌دهد، کل داستان همین بود.

فیلم در ژانر اکشن، کمدی رمانتیک، سانسور تولیدشده است البته خوب عروسی بوده یکجاهایی سانسورچی از دستش به‌عمد دررفته که قابل‌تقدیر است.

فیلم به‌خودی‌خود این پتانسیل را دارد که در اکثر صحنه‌ها به‌جای استفاده از گلدان از درب آن‌هم درب پارکینگ استفاده کرد، من اگر بودم کلاً عروس را حذف می‌کردم.

چه معنی دارد عروس لباس مینیژوب برعکس تنش کند که به‌جای ناف بالاتنه‌اش مشخص باشد البته قدیم‌ها به این نوع لباس می‌گفتند دکلته ولی در کل چه معنی دارد عروس از این مدل لباس‌ها بپوشد که نشود سانسورش کرد، به‌هرحال اگر درصحنه‌هایی همه‌چیز را تار و یا در حد بینی عروس دیدید بدانید مقصر کارگردان است.

اما در مورد خود فیلم، تقریباً یک ربع اول فیلم افتضاح است و پیشنهاد می‌کنم بزنید برود جلو چون بخش معرفی افراد است و دائم عروس و داماد کل فامیل را به هم معرفی می‌کنند و نکته جالب این است که این‌ها چند سال می‌شود که باهم هستند ولی فامیل یکدیگر را نمی‌شناسند. نه فامیل درجه دو و سه در حد پدر و مادر.

انگار این چند سال در غار بودند. به‌هیچ‌وجه نگران از دست دادن عدم آشنایی خود با نقش‌ها نشوید چون نویسنده هرکجا کم آورده یک دور کامل از اول همه را معرفی کرده است که اوجش در خواندن اسامی از روی کارت دعوت‌ها توسط دزدان است.

البته حق هم دارند داستان فیلم در یک جزیره می‌گذرد و خوب دورتادور جزیره آب فراوان است پس با خیال راحت در آن آب بسته‌اند فقط عیبش در شور بودن آب دریا است که فیلم را بی‌نمک کرده است.

از دیگر ایرادات فیلم احمق بودن بیش‌ازحد دزدان است به حدی که عروس و داماد با دست‌خالی همه را می‌کشند که یک جورایی به شعور نداشته دزدان توهین می‌شود.

فیلم نکته مثبت هم دارد و آن موسیقی پایان است که خیلی جذاب بود البته من گوش ندادم ولی قطعاً بوده و من به خاطر اعصاب داغانم از وقتی‌که گذاشتم و این فیلم را دیدم کلاً قطعش کردم ولی شما گوش کنید.

به‌هرحال اگر دلتان برای عروسی تنگ‌شده و یا چیزهایی در کمرتان جمع شده این فیلم برای تخلیه تمام این هیجانات کاذب مفید است، فراموش نکنید در کنار این فیلم یک آهنگ شاد هم پخش‌کنید.

این فیلم را می‌توانید آنلاین تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317424
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.