فیلم سینمایی هاوایی را به دشمنان خود پیشنهاد کنید

فیلم سینمایی هاوایی یک

فیلم سینمایی هاوایی را به دشمنان خود پیشنهاد کنید

نویسنده: محسن فراهانی

گلاب به رویتان. فیلم هاوایی را دیدم. یک ویدیوکلیپ بد با یک موضوع تکراری. چند ایرانی زن ندیده در کشورهای جنوب شرق آسیا جولان می‌دهند و تصویر پر است از مشروب و ساحل و زنان چشم بادامی و رقص نور و کلاب و شلوارک.

در گذشته برخی از فیلمسازان ایرانی وقتی حوصله‌شان سر می‌رفت گروه را جمع می‌کردند و می‌بردند شمال یک پروژه سینمایی می‌ساختند و فال و هم تماشا. چندی بعد، دیگر شمال جواب نبود و ترکیه جای آن را گرفت. حالا هم که تایلند و هاوایی شده مقصد آن برخی از فیلمسازان.

فیلم سینمایی هاوایی نه کارگردانی خوبی دارد، نه تصویربرداری مشخصی دارد و نه حتی بازی‌های خوبی دارد؛ ولی گویا تدارکات خوبی داشته است چراکه بازیگران در طول فیلم مدام در حال خوردن و کشیدن هستند.

این فیلم اصلا قابل نقد کردن نیست ولی اجازه بدهید کمی از بد بودنش برایتان تعریف کنیم شاید متقاعد شدید و پول‌تان را برای هاوایی دور نریختید.

فیلمساز چند بار از موسیقی ساسی مانکن در فیلم خود استفاده کرده که همین یک مورد به خوبی نشان دهنده ابتذال هاوایی است. ولی خب کارگردان از این رو اصلا کم نگذاشته و مخاطب را مدام با ابتذال‌های پی‌درپی غافلگیر می‌کند.

اصرار به نشان دادن رقص و پای لخت زنان در فیلم نشان می‌دهد هاوایی حرفی ندارد که بزند و برای دیده شدن روی همین چیزها حساب باز کرده است.

فیلم هاوایی مثلا یک فیلم کمدی است ولی مخاطب در هیچ کجای آن نمی‌خندد و فقط منتظر است این سم تصویری تمام بشود.

اما تصور نگارنده این است که کلا ساخت این فیلم بهانه‌ای بوده تا اعتبار سینمایی و هنری امین حیایی را به باد بدهند. چون ریحانه پارسا و امیرحسین رستمی که اعتبار چندانی در عالم هنر ندارند.

امیر جعفری هم تازگی‌ها هر فیلمی سمت تایلند ساخته شود را چشم بسته قرارداد می‌بندد. فقط امین حیایی بی‌نواست که به شدت ضرر کرده با نقش‌آفرینی در این ویدیوکلیپ.

فیلم هاوایی به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته چند روزی است که در سینماهای سراسر کشور اکران شده و سطح کمدی‌های سینمای ایران را به قعر چاه برده است.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320052
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.