فیلم زیر نظر حرفی برای گفتن ندارد

فیلم زیر نظر حرفی برای گفتن ندارد

نویسنده: سارا ملاعباسی

فیلم سینمایی زیر نظر فیلمی به کارگردانی مجید صالحی و نویسندگی ابوالفضل کاهانی است که در سال ۱۳۹۸ اکران شد. از بازیگران این فیلم می‌توان به رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی و سروش جمشیدی اشاره کرد.

داستان «زیر نظر» درباره فردی به نام محسن با بازی رضا عطاران است که متوجه می‌شود مبل خانه‌اش سوراخ شده و دوستش امید (امیر جعفری) را مقصر می‌داند و سعی می‌کند تا آمدن همسرش مسئله را حل کند.

این خط داستانی اصلی، که انتظار می‌رود موقعیت‌های متعدد طنزی برای مخاطب خلق کند، با خرده روایت‌هایی همراه می‌شود که نه تنها باعث پیشبرد داستان نمی‌شود، بلکه گاهی باعث گم شدن ماجرای اصلی می‌شود و مخاطب را خسته می‌کند.

با وجود آنکه فیلم ریتم مناسبی دارد و مخاطب تصور می‌کند در موقعیت جدید، مفهومی دریافت خواهد کرد و خواهد خندید، هر موقعیت به نحوی خراب می‌شود و پاسخی به ایده‌های به وجود آمده داده نمی‌شود.

این در حالی است که طنز قرار است از مسائل مختلف گره‌گشایی کند و کمدی مخاطب را بخنداند. اما نه تنها گره‌ای باز نمی‌شود، بلکه خندیدن به مسائلی مثل کم‌هوش بودن زنان و نشان دادن مصرف مواد مخدر هم خنده‌ای به همراه ندارد.

استفاده از شوخی‌های زننده در خصوص زنان و استفاده از الفاظ نامناسب در بعضی سکانس‌ها از نکات منفی این فیلم محسوب می‌شود که کمکی به بیننده نکرده و مرزهای اخلاقی را رد می‌کند.

هر چند که پایان بندی فیلم غافلگیر کننده است و شاید خنده‌ای به خاطر بازی امیر جعفری در سکانس آخر شکل بگیرد، اما در کل فیلم سینمایی زیر نظر حرفی برای گفتن ندارد.

در اصل این فیلم از خرده روایت‌هایی تشکیل شده که با گره اصلی داستان ارتباط نداشته و هدف طرح شدن آنها برای مخاطب مشخص نیست.

در حالی که انتظار می‌رفت با دیدن نام بازیگران مطرح و کارگردان باتجربه زیر نظر، این فیلم داستان کمدی متفاوتی داشته باشد و مسائل مهمی را مطرح کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317179
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.