فیلم رییس های وحشتناک ۲؛ برهه حساس کنونی در هالیوود

فیلم رییس های وحشتناک ۲؛ برهه حساس کنونی در هالیوود

نویسنده: علیرضا عبدی

در فیلم رییس های وحشتناک ۲، نیک، کرت و دیل تصمیم می‌گیرند تا کسب و کار خودشان را راه بیندازند. اما به خاطر سادگی و بی‌تجربگی و حماقت و سفاهت و اندکی عقب‌افتادگی، توسط یک سرمایه‌گذار میلیونر به دردسر می‌افتند و در معرض ورشکستگی قرار می‌گیرند.

آن‌ها یک هفته زمان دارند تا راهی برای نجات کسب و کار خود پیدا کنند. پس دوباره با مشورت جونز (همان زندانی تازه آزاد شده در سری اول که این‌ دفعه، آخر فیلم به نون و‌ نوا می‌رسد) تصمیم می‌گیرند تا پسر همان میلیونر را بدزدند و در ازای آزادی پسرش، مقدار پولی را نیاز دارند از او باج بگیرند. آمّا… .

در قسمت دوم، ديگر خبری از کارگردانی سِت گوردون و نويسندگی مايکل مارکوويتز، جان فرانسيس دالی و جان ام گولداستاين نيست.

این یعنی که تهیه‌کننده، فکر کرده این‌جا هم‌ مثل فلان کشور است. همان‌ بازیگران قسمت‌ اول را برداشته و با همان اسم کار، قسمت‌ دومی برای خودش (لابد در یک برهه حساس و بفروش کنونی) تولید کرده!

کجای فیلم نشان از وحشتناک بودن روسای بازیگران اصلی است. کجای فیلم طنز است و گزک دارد؟! فقط صرف اندک شوی کمدی تکراری است.

کمتر پیش می‌آید که فیلمی کمدی در قسمت دوم، شخصیت‌های اصلی قسمت اولش را دست بیندازد و از آنان یک احمق تمام عیار بسازد. اما روسای وحشتناک ۲ این‌ کار را به خوبی انجام داده است.

داستان فیلم در قسمت دوم، هیچ نکته جالبی برای تماشاگر ندارد. فیلم، یک دوجین بازیگر مشهور را داخل یک قاب کرده بی‌آنکه اصلا بداند قرار هست این بازیگران چه کاری در فیلم انجام دهند.

فیلم‌نامه اثر که شبیه به آثار کمدی سطحی اپیزودی تلویزیون شده و کارگردانی هم که اصلاً یک وضعی!

فیلم که تمام می‌شود کم و بیش احساس می‌کنید به شعورتان توهین شده؛ اگر این احساس نصیبتان شد زیاد به فیلم سخت نگیرید چون این فیلم در زمان عید شکرگزاری اکران شده است.

حیف است که چنین ادامه مسخره و طولانی و مزخرف را در امتداد فیلم رییس‌های وحشتناک یکِ فوق‌العاده بدانیم (تهیه‌کننده جان، دقت کن).

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317600
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.