فیلم خماری ۳؛ دیگه بسه!

فیلم خماری ۳؛ دیگه بسه!

نویسنده: علیرضا عبدی

خلاصه داستان: «پس از ماجراهای تایلند در قسمت قبلی، چاو موفق به فرار از یکی از امن‌ترین زندان‌ها می‌شود. در همین زمان در آمریکا، آلن که پدرش به تازگی فوت کرده‌است، دچار ناهنجاری بیش‌فعالی شده‌است. ازاین‌رو داگ، فیل و استو را از این موضوع با خبر می‌کند. آلن در نهایت قبول می‌کند که به یک مرکز پزشکی در آریزونا برود.

در میانه‌ی راه، ماشین فیل مورد حمله قرار می‌گیرد و هر سه آن‌ها گروگان گرفته می‌شوند. رئیس گروه مارشال به آن‌ها می‌گوید که چاو سال‌ها قبل مقدار زیادی از طلاهای او را دزدیده است و آلن تنها کسی است که با چاو در زندان در ارتباط بوده‌است. مارشال با گروگان گرفتن داگ و دادن یک فرصت سه روزه فیل، استو و آلن را مجبور می‌کند که چاو را پیدا کرده و به او تحویل بدهند… .»

تاد فیلیپس (نویسنده و کارگردان) در خماری ۳ (The Hangover Part III. 2013) سعی کرده هرطور که هست، شخصیت‌های داستان را در همان قاب آشنای دو قسمت قبل قرار دهد و کاملاً از ریسک تغییر دادن حال و هوای آن‌ها حتی به میزان اندک، خودداری کرده که نتیجه‌اش یک اثر کاملاً تکراری و یکنواخت است و هیچ نشانی از خلاقیت در آن مشاهده نمی‌شود.

بازیگران خماری ۳ کماکان هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و بازی گ‌های قابل‌قبولی را از خود ارائه داده‌اند که مشخصاً زک گالیفیاناکیس (آلن) موفق‌ترین آن‌ها بوده‌است.

فیلم خماری ۳ در مدت ۱۰۰ دقیقه این پا و آن پا می‌کند درحالی‌که به‌جای ایجاد خنده‌ی بیشتر، به پیشروی خرده‌پیرنگ شبه‌هیجانی ناقصی توجه می‌کند که شاید اگر لحنش انقدر جدی نبود، سرگرم‌کننده‌تر می‌شد.

در طول فیلم، چند دوست قدیمی ظاهر می‌شوند ولی این نقش‌آفرینی‌های کوتاه، تنها حس نوستالژی‌مان را تحریک می‌کند که به یادمان می‌آورد چقدر خماری ۱ بهتر بود. عناصری مانند مایک تایسون و دیگر نوآوری ها که دو فیلم اول را کمدی مهمی می‌کردند، کاملا مفقود الاثر شده‌اند.

خماری ۱ فیلم سرگرم کننده، خنده‌دار و پرانرژی بود. خماری ۲ هم با وجود طبیعت تکراری بودنش لذت‌بخش بود. اما خماری ۳ یک نوع آزمایش الهی(!) بود.

نگاه کردن به مجموعه‌ای که چنان امیدوارکننده شروع شد و به چیزی این چنین ملال‌آور و بی‌ربط نزول کرد بسیار ناراحت کننده است. فیلم‌های شبیه این، ممکن است پولساز باشند اما اعتبار کمپانی تجاری‌شان را از پایین می‌آورند. البته همین که این فیلم در همین قسمت سوم تمام شد تا آبروی گذشته‌اش را پایین‌تر نبرد جای شکر دارد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317293
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.