فیلم بی مصرف ها ۴ و بی مصرف‌های تاریخ دار

فیلم بی مصرف ها ۴ و بی مصرف‌های تاریخ دار

نویسنده: مهدی صالحی

«بی مصرف‌ها ۴» به کارگردانی «اسکات وا» با فیلم‌نامه اسپنسر کوهن، مکس آدامز و جان جوزف کانولی است. این چهارمین قسمت از سری فیلم‌های بی‌مصرف‌هاست و دنباله‌ای بر بی‌مصرف‌ها ۳ (۲۰۱۴) محسوب می‌شود.

فیلم‌نامه این پروژه بر اساس شخصیت‌های دیوید کالاهام ساخته شده ‌است که مفهومی به اندازه کافی ساده و کمدی داشت مجموعه‌ای از نمادهای سینمای اکشن دهه ۸۰ میلادی، از جمله سیلوستر استالونه یا همان راکی خودمان، آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، دولف لاندگرن و میکی رورک را جمع آوری کرد و آن‌ها را برای یک سبک قدیمی‌گرد هم آورد تا فقط بکشند و بکشند و بکشند بلکه خیالشان راحت شود.

داستان از این قرار است که یک گروه جنایت کار جهت به دست آوردن یک بمب اتمی بسیار قوی به یکی از کارخانه‌های اسلحه سازی که توسط قزافی رهبر وقت کشور لیبی ساخته شده است می‌روند و با کشتن همه در کمتر از کسری از ثانیه به بمب می‌رسند.

داستان از آنجا مهیج می‌شود که گروه بی مصرف‌ها از آمریکا هم‌زمان با شروع حمله این جنایت کاران حرکت می‌کنند و قبل از اینکه آن‌ها محل را ترک کنند به آنجا می‌رسند و درگیری خونینی اتفاق می‌افتد که نتیجه آن بردن بمب توسط جنایت کاران و کشته شدن بارنی راس، رهبر گروه بی مصرف‌ها، با بازی سیلوستر استالونه است.

و یا در صحنه‌ای دیگر برای باز کردن یک درب از آب تولید شده توسط بدن انسان به جای روغن استفاده می‌کنند که تأثیر شگرفی هم دارد و می‌تواند پایه های علم و مخصوصاً علم روانکارها (تولید روغن و فرآورده‌های آن) را جابجا کند.

البته از این دست اتفاقات در فیلم کم نیست ولی اوج کمدی و هنر متعالی کارگردان در میخ کوب کردن بیننده برگشت غرور آفرین بارنی از دنیای مردگان به این جهان فانی است و اینکه دقیقاً می‌داند که کشتی در کجای اقیانوس به این عظمت قرار دارد و اینکه از چه منطقه‌ای پرواز کرده که توانسته این همه مهمات با خود حمل کند از عجایب روزگار و نشان از بی در و پیکر بوده دول غربی مخصوصاً آمریکا می‌دهد.

در کل این فیلم نه تنها از نظر بینندگان یک کار فاخر و درجه یک نیست حتی از نظر منتقدان هم یک کار جذاب و پایبند به چهارچوب‌های سینمایی نیست.

به نحوی که در سایت‌های ارزشیابی فیلم از قبیل راتن تومیتوز (گوجه گندیده) امتیازی در حدود ۴ از ۱۰ را از ۷۹ نقد به دست آورده و در متا کریتیک از ۲۸ رأی منتقدان عدد ۲۹ از ۱۰۰ را کسب نموده است که به نسبت پائین است و این می‌تواند یک کارنامه بد برای شرکت سینمایی «قرن ۲۱» تولید کننده این فیلم باشد.

فیلم بی مصرف ها ۴ را می‌توانید در فیلیمو تماشا کنید

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319672
1 نظر
  1. سالاری می گوید

    نظر بدون فحش من این است که؛
    چرا تا این حد بی نمکککککککککک؟

نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.