فصل اول فینال جوکر؛ غلبه برنامه سازی بر خندیدن و خنداندن 

فصل اول فینال جوکر؛ غلبه برنامه سازی بر خندیدن و خنداندن

اولین فینال رئالیتی شو جوکر در پنجمین قسمت پایان رسید و برنده نهایی آن مشخص شد.

برنامه‌ای که قرار بود بینندگان را بخنداند و مخاطبان از این که می‌توانند بخندند احساس خوبی داشته باشند و برای مدتی ناراحتی‌هایشان را فراموش کنند.

این برنامه در این مورد موفق بوده و بسیاری از مخاطبان از ساخت و پخش آن رضایت دارند. اما آنچه که در آخرین قسمت فیلم رخ داد آن را به یک دورهمی و مسابقه درون گروهی نزدیکتر کرد.

در جوکر درباره همه چیز می‌شود صحبت کرد

با توجه به آنکه قوانین و شرایطی برای زمان‌های غیر از جوکر تایم تعریف نشده و بار اصلی خنداندن بر دوش مهمانان است، ممکن است درباره هر موضوعی صحبت شود.

به طوری که در قوانین جوکر هم نیامده که این برنامه برای خندیدن و خنداندن است و صحبت از موضوعات متاثرکننده و یاد کردن از درگذشتگان خصوصاً افرادی که به دلیل کرونا فوت کردند، می‌تواند در بخش‌های دیگری انجام بگیرد.

مانند همین قسمت که خاطره هنرمندانی مثل علی انصاریان و مهرداد میناوند که در کرونا آنها را از دست دادیم، یادآوری شد و فضای برنامه به سمت و سوی دیگری رفت.

موضوعی که بر بسیاری از مخاطبان که عزیزان خود را به علت کرونا از دست دادند، اثرگذار است و می‌تواند حال‌شان را دگرگون کند.

برای نقش جوکر هیچ برنامه‌ای وجود نداشت 

شفیعی جم به عنوان مهمانی که با قرعه نقش جوکر را دریافت کرده بود نتوانست از قوانین و اختیاراتش در طول برنامه نفعی ببرد. این در حالی است که در ابتدای برنامه عنوان شد برای این نقش برنامه‌هایی وجود دارد و تا پایان از آن خبری نشد. رضا شفیعی جم هم در پایان و برای خنداندن نفر اول به وسیله خلاقیت خودش موفق شد.

در کل، این فصل از برنامه جوکر با اتفاقاتی همراه بود که بعضی از آنها در برنامه‌های قبل دیده شده بودند و تکرارشان سودی نداشت. همچنین ترکیب این اتفاقات با مسائل مختلف، باعث پررنگ‌تر شدن مسائل اخلاقی در قسمت آخر شد.

و در نهایت همانطور که قبلاً گفته شد در این فصل از برنامه نیز اثری از تولید محتوا، ماندگاری طنز و ایده‌ای جدید از سوی تولید کنندگان برنامه دیده نشد.

پایان

نویسنده: سارا ملاعباسی

برای مطالعه نقد و بررسی سایر قسمت‌ها اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=315639
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.