مرور فرهنگ آپارتمان نشینی در استندآپ ساناز کرامت

مرور فرهنگ آپارتمان نشینی در استندآپ ساناز کرامت

نویسنده: سارا ملاعباسی

رعایت حریم شخصی در آپارتمان، فرهنگ آپارتمان نشینی و رابطه همسایگی میان مستاجر و صاحبخانه موضوع استندآپ ساناز کرامت در خندوانه بود.

این استندآپ موقعیت‌های مختلفی از کنار هم قرار گرفتن صاحبخانه طلبکار و مستاجر بدهکار را در خود داشت که توانست ایجاد طنز کند و از مخاطبان خنده بگیرد.

برای مشاهده فیلم‌های بیشتر اینجا کلیک کنید 

جملات کوتاه و شوخی‌های به هم پیوسته که در نقطه‌ای مشخص مخاطب را غافلگیر می‌کرد و تشویق تماشاگران را به همراه داشت از نکات مثبت این استندآپ بود.

هر چند که در یک سوم پایانی استندآپ، متن اجرا به سمت دیگری رفت، اما با توجه به آن که باز هم به نقد یکی از موضوعات اجتماعی روز می‌پرداخت، از فضای اصلی فاصله زیادی نگرفت و شوخی‌های تازه‌ای در خود داشت.

از نکات قابل توجه این اجرا، استفاده به اندازه از اغراق بود. به گونه‌ای که هم مخاطب می‌توانست آن را درک کند و به آن بخندد، و هم مطمئن باشد که چنین اتفاقاتی به ندرت در زندگی روزمره رخ می‌دهد.

اجرای ساناز کرامت، تسلط او بر فضای صحنه و استفاده بجا از لهجه مازنی نیز کیفیت کلی استندآپ را ارتقا داده و به باورپذیری اغراق‌های درون متن کمک کرد.

از طرفی با توجه به حضور فردی مسن در میان شخصیت‌های استندآپ و شوخی با رفتارهای او، مرزهای اخلاقی رعایت شده و باعث شد تماشاگران با اجرا همراه شوند.

به طور کلی و با توجه به زمان استندآپ می‌توان گفت این اجرا، اجرایی با شوخی‌های طراحی شده دقیق بوده که توانست به یکی از موضوعات همیشگی اما مهم جامعه اشاره کرده و آن را در قالب استندآپ نقد کند و پایان بندی متن نیز تا حدودی باعث شد میان قسمت‌های مختلف ارتباط ایجاد شود و کلیتی اجتماعی را در خود جای دهد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر استندآپ‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317160
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.