صندلی داغ با جو بایدن!

صندلی داغ با جو بایدن!

نویسنده: بنیامین کلاچاهی ثابت

مصاحبه و صندلی داغ با جو بایدن را بخوانید:

+آقای جو بایدن لطفاً درباره نقش ارتش اسرائیل در حمله به بیمارستان المعدانی غزه برامون بگید.

-احتمالاً طرف مقابل زده. چون ما مطمئنیم اسرائیل نزده.

+نقش اسرائیل در اساس علت وقوع جنگ چطور؟

-خب اول اونا زدند. اسرائیل که هرگز اول نزده.

+نقش در تجهیز ارتش وقتِ صربستان در کشتار سربرنیستا چی؟ می‌دونید که به عاملین جنایت، شهروندی دادند.

-احتمالاً به دلایل ورزشی و مهارت در تیراندازی بهشون شهروندی داده بودند. به هر حال اونا موفق شدند هشت هزار مسلمان بوسنی رو فقط ظرف یک هفته بکشند. البته اون‌ها در نسل‌کشی نایب قهرمان اروپا شدند اما با توجه به جامعه هدفشون، ارزشش برای ما از صد تا قهرمانی هم بیشتر بود.

+تو نسل کشی روآندا چطور؟ آیا قتل عام وحشیانه حدود یک میلیون نفر با اسلحه‌های اسرائیلی نبوده؟

-توقع نداشتم درباره آفریقا هم سوال بپرسید! اما شاید اسرائیل اون اسلحه‌ها رو برای حفظ پایداری صلح به شبه نظامی‌های هوتو داده بود. یکی با چاقو آدم می‌کشه، یکی با چاقو جراحی می‌کنه. آیا این تقصیر چاقوئه؟

+در نسل‌کشی مردم مایا در جنگ‌های داخلی گواتمالا چی؟ همونی که حتی آمریکا هم از وسطاش که خیلی تابلو شده بود، ارسال سلاح رو تعلیق کرد اما اسرائیل سلاح «گالیل» بیشتری برای نیروهای سرکوبگر حکومتی فرستاد.

– گالیل؟ مطمئن نیستم این اسلحه ساخت اسرائیل باشه. شاید گیله‌مردهای استان گیلان در ایران اون رو تولید و به گواتمالا ارسال می‌کردند.

+آقای بایدن اجازه بدید سراغ کودتای پینوشه که با کمک سازمان سیا انجام شد، برم. قبول دارید که نیروهای «دینا» رو که دیگه اسرائیل آموزش داده بود دیگه. خب اون‌ها دولت دموکراتیک شیلی رو سرنگون کردند و ده‌ها هزار نفر رو تو اردوگاه‌های کار اجباری حبس کردند یا به قتل رسوندند.

-اولاً باید عرض کنم این اقدامات سیا برای دوره جمهوری‌خواها بوده و الان ما تو سازمان سیا فقط فعالیت‌های بشردوستانه مثل بازدید از خانه سالمندان و تئاتر برای کودکان کار برگزار می‌کنیم. اما در مورد آموزش اسرائیل به دینا؛ صرف آموزش که چیز بدی نیست.

کی دیده که نیروهای آقای پینوشه، آدم ربایی و شکنجه رو از کلاس‌های اسرائیل یاد گرفته باشند. شاید اونا بهشون جدول ضرب و معنی جلگه و بی‌کفایتی درباریان رو یاد داده باشند.

+آقای بایدن نَکُنه می‌خواید تقدیر انجمن صهیونیست‌ها در آفریقای جنوبی از شخصی مثل پرسی یوتار که نلسون ماندلای فقید رو به حبس ابد محکوم کرده بود هم تکذیب کنید؟ یا بگید اسرائیل حامی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نبوده و با تأمین سلاح به سرکوب سیاه‌پوست‌های بومی کمک نمی‌کرده؟

-حمایت از یوتار به عنوان وکیل دولت وقت که حمایت از قانون بوده و در راستای سیاستِ عدم دخالت در مسائل داخلی کشورها که یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های آمریکا هم هست. موضوع حمایت از رژیم آپارتاید هم نشون از منش پهلوونی داره.

چون وقتی اون حکومتِ آفریقا تو سال ۱۹۴۷ به ایجاد یک کشور یهودی در خاک فلسطین رأی مثبت داده بود، بعدش این دوتا رفیق پای همه کثافت‌کاری‌های هم موندند. آیا رفیق نیمه راه خوبه؟!

+آقای بایدن الان گفتید ایجاد کشور در خاک فلسطین به تاریخ ۱۹۴۷؟

-نه. لطفاً حرف تو دهن من نذارید. من درباره ایجاد رفاقت از طریق عقاید مشترک گفتم. مثل رفاقتی که با پاراگوئه بعد از اتفاق نظر درباره کوچ دادن اجباری بومی‌ها ایجاد کرده بودند. یا رفاقتی که با خود ما درباره امکان تصرف یک قاره و جایگزین کردن مهاجرین متمدن به جای بومی‌های دهاتی و بد تیپ ایجاد کردند.

+که اینطور. خب آقای رئیس جمهور نظر شما راجع به هن….

-اگر می‌خواید راجع به هند و نقش تسلیحاتی اسرائیل تو اشغال نظامی کشمیر بپرسید بهتون بگم که برید اول خودتون دو تا فیلم اکشن هندی ببینید تا متوجه بشید هندیا اصلاً به اسلحه و مهمات نیاز ندارند. ما خودمون با این آمریکاییمون بودنمون! اصلاً سر به سر هند نمی‌ذاریم.

+ آقای پرزیدنت به نظرم با این فرمون بهتره سوالی درباره اساس چگونگی تشکیل اسرائیل نپرسم. ظاهراً اسرائیل هیچ کی رو هیچ جا نزده.

فقط به عنوان سوال آخر گزارش‌هایی داریم از اینکه دیروز شما تو اتاق فرماندهی جنگ اسرائیل با یکی از فرماندهان بحثتون شد. این جای وَرَم رو کله تون رو کی زده؟

-این وَرَم رو هم احتمالاً خانمم با قابلمه زده. از الان برای اتفاقات بعدی هم به یاد داشته باشید؛ هرگز و تحت هیچ شرایطی، اسرائیل نزده.

+خیلی ممنونم آقای بایدن از تسلط شما به تمام موضوعات و آمادگی ذهنی‌ای که باعث میشه روی پاسخ‌هایی که دادید حساب کنیم.

-خواهش می‌کنم. من هم عید نوروز رو به شما و همه مردم عرب زبانِ ژاپن تسلیت میگم.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319386
3 نظرات
  1. فرید می گوید

    بسیار عالی جنایت هاشون جمع آوری شده بود. آفرین.

  2. Atena می گوید

    عالی بود👏👏

  3. محمد می گوید

    متن عالی با اطلاعات مفید.

نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.