سومین گردهمی طنزخوانه برگزار شد

سومین گردهمی طنزخوانه برگزار شد
سومین جلسه محفل نثرخوانی طنزخوانه به همت دفتر طنز حوزه هنری و با گردانندگی محسن فراهانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، روز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲ سومین جلسه از سلسله نشست‌های هفتگی نثرخوانی «طنزخوانه» با موضوع کنکور  به گردانندگی محسن فراهانی با حضور یک مهمان ویژه برگزار شد.
این محفل طنز که با رویکرد نثرخوانی طنز و نقد و انتقادپذیری برگزار می‌شود، در سومین رویداد خود میزبان امید مهدی‌نژاد چهره سرشناس حوزه طنزنویسی بود.
موضوع جلسه سوم طنزخوانه «کنکور» بود و اعضا یک هفته زمان داشتند تا یک متن طنز با این موضوع بنویسند.
طبق رسم جلسه در ابتدا از حضار خواسته شد طنزهای خود را با موضوع «کنکور» بخوانند و سایرین نقدهای خود را نسبت به طنز خوانده شده ارائه دهند.
همچنین شرکت‌کنندگان در مورد کتاب‌های طنزی که در طول هفته مطالعه کرده بودند صحبت کردند.
در محفل این هفته متن‌هایی طنز از نویسندگانی مستعد و آینده‌دار شنیده شد که موجب شد محسن فراهانی بار دیگر زمینه رشد علاقه‌مندان به طنزنویسی را از طریق تمرین و ممارست در نوشتن با پرورش آنها برای حمایت و معرفی به مراکز تولید و انتشار محتوا نظیر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مهیا بداند.
انتهای جلسه با شگفتانه‌ای همراه بود و همکاران استاد مهدی‌نژاد در مجله «سه‌نقطه» با همراهی دفترطنز حوزه هنری به مناسبت زادروزشان با جشن مختصری ایشان را غافلگیر کردند و با اهدای هدیه این مناسبت را تبریک گفتند.
موضوع جلسه آتی طنزخوانه «موتورسیکلت» انتخاب شد و قرار بر این شد هفته بعد همه شرکت‌کنندگان یک متن طنز با موضوع موتورسیکلت بنویسند و به همراه خود بیاورند تا مجدد مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
در پایان به همه شرکت‌کنندگان یک هدیه کوچک از طرف دفتر طنز اهدا شد و حضاری که متن‌های خوب طنز خوانده بودند یک کتاب طنز به یادگار دریافت کردند.

عکاس: محسن سیدی 

گفتنی است شرکت در گردهمی طنز برای همه جوانان آزاد و رایگان است و دفتر طنز حوزه هنری به غیر از پذیرایی و اهدای کتاب طنز به شرکت‌کنندگان برتر، با دعوت از استادان مطرح حوزه طنزنویسی، امکان هم‌نشینی و گفت‌وشنود با سایر استادان را نیز برای طنزنویسان جوان فراهم می‌کند.
واحد آموزش دفتر طنز حوزه هنری شماره تماس ثابت ۹۱۰۸۸۵۰۳ را جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
دفتر طنز حوزه هنری که آموزش طنز و کمدی را یکی از اهداف جدی خود می‌داند در کنار «گردهمی طنز» جلسات دیگری مانند «مکتب‌خانه طنز»، شب شعر «در حلقه رندان»، جلسه نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، جلسات نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده» و… را برگزار می‌کند.
پایان
برای آگاهی از سایر برنامه‌ها اینجا کلیک کنید.
لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=319952
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.