«سنگر علاف‌ها ۲ » در انتشارات سوره مهر

اکبر صحرايي درباره جلد دوم کتاب «سنگر علاف‌ها» گفت: اين کار تقريبا در ادامه کارهاي «دارو دسته دارعلي» تاليف شده که داستاني طنز با محور دفاع مقدس است.

از سال ?? تاليف داستان‌هايي را با رويکرد طنز آغاز کردم. دليل اين موضوع آن بود که توجه به طنز در جنگ بسيار کم بود. هرچند داوود اميريان و برخي از دوستان اشاراتي داشتند، اما با توجه به اينکه جانمايه جنگ، نشاط و شادي بود، به نظرم رسيد سوژه‌هايي را مي‌توان پيگيري کرد.

شخصيت واقعي «دار علي» را در جنگ سراغ داشتم که ملانصرالدين يا بهلول جبهه بود. اين شخصيت را ساختم و بارور کردم و سوژه‌ها را به بدنه اين شخصيت تزريق کردم. در گام اول يک جلد و در گام بعد مجموعه ? جلدي «دارو دسته دارعلي» منتشر شد.

فکر کردم مي‌توانم داستان را ادامه بدهم. از اين رو به سوژه «سنگر علاف‌ها» برخوردم؛ سنگري که نيروها در آن پيش از عمليات دپو شده و بيکار بودند تا هنگام حمله‌ها از آنها استفاده شود. اين گروه پيش از عمليات بيکار بودند. براي گذران روزها دست به طنازي‌هايي مي‌زدند و يا به نوعي سر به سر ديگران مي‌گذاشتند. اين مسئله بستر تاليف «سنگر علاف‌ها ?» شد که اين کتاب از سوي انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شد، اما جلد دوم را به سوره مهر دادم؛ چرا که مجموعه‌هاي طنزم در اختيار اين ناشر بود.

در جلد نخست «سنگر علاف‌ها» کارهاي کوتاه کوتاه در حدود ?? داستان آمده است که به شدت از آن استقبال شد. اما در ادامه جلد دوم را نوشتم که داراي ?? داستان طنز است که هر کدام سه تا ? صفحه بوده و کتاب مجموعا ??? صفحه است.
کتاب «سنگر علاف‌ها ?» به زودي در ??? صفحه با ?? داستان از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب مي‌شود.   / فارس

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313398
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.