سقلمه در شهرکرد

عصر شعر طنز و شعر محلي با عنوان سقلمه از سوي حوزه هنري انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري در شهرکرد برگزار شد.
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري گفت: اين عصر شعر با هدف حفظ عناصر فرهنگ بومي و محلي و تشويق بيش از پيش مردم به ويژه نسل جوان به پاسداشت زبان و فرهنگ بومي خود برگزار شده است.

حجت الله شيرواني افزود: حوزه هنري استان هر ساله چندين عصر شعر با حضور شاعران استاني با موضوعات مختلف برگزار مي کند که پرداختن به موضوعاتي چون شعرطنز و شعر محلي از اولويت هاي حال حاضر حوزهي هنري چهارمحال و بختياري است. شيرواني ضمن اشاره به جايگاه ويژه طنز آن را يکي از زبان هاي فاخر و اثرگذار هنري برشمرد که اگر خوب و در مسير درست و اصلاح جامعه به کار گرفته شود مي تواند منشأ خير و برکات فراوان باشد. وي کنار هم نهادن مقوله شعر طنز و محلي در اين عصر شعر را لازمه توجه همزمان به هويت گذشته و واقعيت امروز و نقادي مسائل جامعه دانست و هنرمند طناز را کسي معرفي کرد که با ديدي دقيق و زباني جسورانه امور را رصد مي کند و نقائص را گوشزد مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي حوزه ي هنري در اين نشست سيد جواد مير صفي و روح الله احمدي از طنز پردازان موفق ملي از استان هاي قم و تهران نيز حضور داشتند همچنين در اين نشست بيش از ۱۰ شاعر از استان با گويش ها و لهجه هاي مختلف استان جديدترين سروده‌هاي خود را براي حاضران خواندند.

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311422
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.