سریال سه در چهار و خنده‌ای که پایان ندارد

سریال سه در چهار و خنده‌ای که پایان ندارد

نویسنده: سارا ملاعباسی

در میان فیلم و سریال‌های کمدی، آثاری وجود دارد که بارها و بارها از شبکه‌های مختلف بازپخش می‌شود و بینندگان مانند روز اول آن را دنبال می‌کنند.

سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی و نویسندگی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) جزو آثار کمدی تلویزیونی است که از پخش اولین قسمت آن بیش از ده سال می‌گذرد، اما همچنان دیده می‌شود و گاهی تعداد بینندگان بازپخش آن از بینندگان سریال‌های جدید تلویزیون بیشتر می‌شود.

سریال سه در چهار در یک نگاه

سه در چهار روایت دو باجناق است که فرزندانشان در دانشگاه آزاد قبول شده‌اند و به دلیل نداشتن شغل و درآمد مناسب، تصمیم می‌گیرند شرکت خدماتی تاسیس کنند و درگیر ماجراهای تازه‌ای می‌شوند.

از بازیگران این سریال می‌توان به محمد کاسبی، سیروس رجبی، نادیا گلچین، علی صادقی و مازیار لرستانی اشاره کرد.

در میان سایر عوامل نیز اسامی نام‌آشنایی مانند رضا عطاران (مشاور کارگردان) و حسین لطیفی (مشاور فیلمنامه) به چشم می‌خورد.

نگاه کمدی سه در چهار به مسائل اجتماعیسه در چهار سریالی است که با استفاده از موقعیت‌های مختلف و دیالوگ‌های طنز خنده می‌سازد و این طنز شامل همه اقشار و طبقات جامعه می‌شود.

فرقی ندارد شخصیت‌های داستان، پلیس هستند یا قاچاقچی مواد مخدر، مشاور املاک هستند یا مدیر ساختمان.

هر قشر و هر جامعه کوچکی که در سریال وجود دارد، به اندازه خودش کمدی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مخاطب لحظه‌ای از سریال را از دست ندهد.

از طرفی وجود خط داستانی مشخص که کشش ایجاد می‌کند و توصیف دردسرهای طبقه متوسطی که سعی می‌کند خود را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی بالا بکشد، برای بیننده ملموس بوده و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

به همین علت قرار گرفتن آدم‌های ساده و بی‌آلایش در محیطی متفاوت از محیط زندگی خود و تضاد و تناقض‌هایی که در موقعیت‌های مختلف سراغ آنها می‌آید در داستان جذابیت ایجاد کرده و در عین تکراری بودن، باعث خنده می‌شود.

از نکات دیگر موجود در سریال می‌توان به رعایت مرزهای اخلاقی، احترام به عرف و اقشار مختلف جامعه و توجه به تاثیر طمع بر زندگی آدم‌ها اشاره کرد.

عواملی که در کنار بازی باورپذیر بازیگران سبب شده است «سه در چهار» در کنار سریال‌هایی چون «خانه به دوش» و «متهم گریخت» قرار بگیرد و با هر بار بازپخش، تعداد بینندگان شبکه را تضمین کند.

پایان

برای مطالعه نقد سایر فیلم‌های طنز اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316820
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.