زرويي پاسدار زبان پارسي بود

 

ناصر فيض مدير دفتر طنز حوزه هنري در آيين تشييع پيکر زنده‌ياد ابوالفضل زرويي نصرآباد با خواندن شعري طنز از آثار آن مرحوم، بيان کرد: من براي عرض تسليت از طرف جامعه طنز و دفتر طنز حوزه هنري آمده‌ام. رفتن استاد زرويي نصرآباد همه ما را داغدار کرده است. زرويي محبوب، عزيز و ارجمند بود؛ آن‌قدر که عامه مردم و خواص به آثار و دانسته‌هايش احترام مي‌گذاشتند. اين همه اقبال دليلي نداشت؛ مگر اينکه او به‌درستي پاسدار زبان گران‌سنگ پارسي بود. او حرمت سخن نيکو گفتن‌ را رعايت مي‌کرد و براي خوشامد کسي قلم‌ نمي‌زد.

وي افزود: زرويي انساني شريف و خردمند بود که جز مهرباني از او ‌نديديم. زرويي نصرآباد همچنين پژوهشگري بي‌نظير بود و قالب جرايد را مي‌شناخت، اما هرگز از اصول طنز فاصله نگرفت. ايماني که نشأت گرفته از اخلاق خوب و مثال زدني‌اش است و ‌ما شاهد جلوه‌هايش در کار و رفتار او بوديم.

فيض همچنين گفت: ابوالفضل زرويي نصرآباد به دنبال نگراني‌هايش از به بيراهه رفتن ادبيات، پيشنهاد تاسيس دفتر طنز حوزه هنري را داد و جامعه طنز کشور، به دنبال تلاش‌ها و زحمات او بدون شک‌ به اين بالندگي افتخار مي‌کند. فقدان او ما را بسيار آزرده خواهد کرد و آرزو مي‌کنم خداوند براي تحمل اين غم‌ سخت و سنگين به همه بازماندگانش صبر و‌ تحمل عطا کند.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313127
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.