زرويي شخصيتي ممتاز و منحصر به فرد بود

 

موسوي گرمارودي، شاعر، درباره ويژگي شخصيت و قلم مرحوم زرويي نصرآبادگفت: شخصيت زرويي نصرآباد بسيار ممتاز و منحصربه‌فرد بود؛ ايشان با تفکري که داشت از مظاهر و مشاهير عصر خود بسيار پيشتاز بود.

سيدعلي موسوي گرمارودي در گفت‌وگو با پايگاه خبري حوزه هنري، درباره شخصيت مرحوم ابوالفضل زرويي نصرآباد گفت: زرويي نصرآباد يک اديب،‌ طنزپرداز و انسان مسلط بر موضوع بود. او در زمينه نقيضه‌گويي و نقيضه‌سازي بسيار آگاه بود و مي‌توانست با موضوعات و سوژه‌ها به‌خوبي بازي کند. او قادر بود به نحوي به انتقاد و بررسي مشکلات بپردازد که کسي دلخور و دلگير نشود و در عين حال قادر باشد حرفش را نيز به گوش مخاطبين خاص خود بزند.

او انساني پيشرو بود و به همين دليل پايه‌گذار بسياري از برنامه‌هاي طنز در کشور است. او خود را در يک قالب مشخص تعريف نمي‌کرد. سعي داشت هميشه رو به جلو حرکت کند،. تذکره‌المقامات او نشان دهنده آگاهي و تسلط او هم در حوزه شعر، هم در طنز و هم در حوزه سياست است. به‌خوبي فضا را مي‌شناخت و توانست از عهده نوشتن آن برآيد،. زرويي انساني بود که هرجا مي‌رفت مي‌توانست از عهده کارهاي محوله‌اش برآيد.

گرمارودي درباره انتخاب وزن‌هاي شعر زرويي نصرآباد نيز گفت: زرويي نصرآباد به‌خوبي بر اوزان و اصول شعر مسلط بود. او وزن‌ها را بسيار هوشمندانه انتخاب مي‌کرد. به قول ما شاعرها او طبع رواني داشت و اين طبع روان يکي از ويژگي‌هاي بارز زرويي نصرآباد است. او به‌خوبي از پس طنز برآمد و اين موفقيت به دليل انرژي و توان بالايي بود که با قلمش هنرمندانه مي‌سرود. واقعا دريغ و افسوس که چنين انسان بزرگي را از دست داديم و ادبيات کشور داغ بزرگي را ديد؛ زيرا به مانند زرويي بسيار سخت و بعيد مي‌توان انساني يافت که تا اين حد همه‌جانبه‌گرا و جامع باشد. 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=312780
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.