راهنمای سفر نوروزی

راهنمای سفر نوروزی

نویسنده: الهه ایزدی

درباره سفر نوروزی و راهنمای سفر نوروزی بیشتر بخوانید:

ترافیک
هر سال عید، سعی کنیم روزهای پرترافیک را برای سفر رفتن انتخاب کنیم. دورهمی ماشین‌ها به صرف بوی لِنت و دود اگزوز، با چاشنی سردرد و حالت تهوع، واقعا خاطره‌انگیز می‌شود.

البته هر چه بیشتر آب و مایعات خورده باشیم و کم‌تر بتوانیم دستشویی عمومی پیدا کنیم، خاطره آن سفر بیشتر توی ذهنمان می‌ماند.

اگر خاطره‌مان بودار بشود و تا خانه‌ مجبور شویم دماغ‌مان را بگیریم که دیگر محال است با هیچ محلول پاک‌کننده‌ای پاک شود!

از آن‌جایی که سُرب، فلز گران‌قیمتی است، توی ترافیک می‌توانیم ره صد ساله را یک‌شبه برویم و با پر کردن مجانی ریه‌ها پول‌دار شویم. البته سرب برای بدن ضرر دارد‌ ولی باید نیمه پر لیوان را دید. آن‌هایی که قصد دارند زودتر به لقاا… بپیوندند می‌توانند با ماندن در ترافیک، خودشان همت کرده و برآورده شدن آرزویشان را جلو‌ بیندازند.

ترافیک باعث سلامتی و‌ تمیزی بدن هم می‌شود، چون بعد از چند ساعت، وقتی روی صورتمان دستمال می‌کشیم، انگار دستمال را کرده‌ باشیم توی معدن زغال‌سنگ، سیاه می‌شود و از شدت عرق، بوی سگ‌مرده می‌گیریم و‌ مجبور می‌شویم برویم حمام و همه می‌دانند که دوش گرفتن چقدر فایده دارد.

ماندن در ترافیک، تمرین صبر است و آدم‌های کم‌طاقت که زود جوش می‌آورند بهتر است هرازگاهی توی ترافیک سنگین بمانند. گفته شده که سنگ هم لعل می‌شود در مقام صبر، آن‌ها که دیگر آدمند!

سرعت

توی سفر، عضله پای بعضی از راننده‌ها می‌گیرد و نمی‌توانند پایشان را از روی پدال گاز بردارند. تند رفتن‌ها برای همین است، ولی پلیس‌راه فکر می‌کند این راننده‌ها عمدا باسرعت می‌روند، برای همین آن‌ها را جریمه می‌کند.

بعضی جاها باسرعت رفتن مفید هم هست، مثلا سر پیچ‌ها، چون راننده‌ها نمی‌توانند ماشین را کنترل کنند و چپه می‌شوند. این‌طوری کف ماشین هم یک‌ هوایی می‌خورد و آفتاب می‌گیرد و اگر باران هم بیاید که حسابی برق می‌افتد و یک کف‌شویی طبیعی و ارگانیک می‌رود.

در سفر می‌شود بازی need for speed را زندگی کرد و پیه تصادف را به تن مالید و با پوست و گوشت و استخوان و رگ و پی و سایر امعا و احشا حس کرد.

بیرون آوردن سر از پنجره در سرعت زیاد، باعث کیپ‌شدن همزمان‌ همه سوراخ‌های بدن می‌شود که تجربه جالبی‌ست.

جاده

بعضی جاده‌ها هم برای سفر و تند رفتن خیلی حال می‌دهند. چراغ و نور کافی ندارند و راننده باید چهار تا چشم دیگر هم قرض کند تا خوب ببیند.

ولی این روزها دیگر کسی چیزی به دیگری قرض نمی‌دهد و فرهنگ قرض دادن دارد منسوخ می‌شود که این خیلی بد است و همین‌جا از هموطن‌های عزیز می‌خواهیم این خصلت پسندیده را احیا کنند.

در این جاده‌ها راننده و سرنشینان سفر پرآدرنالینی را تجربه می‌کنند.

گاهی هم جاده‌ها پُر از چاله‌چوله و دست‌انداز هستند و راننده را حسابی دست می‌اندازند! هر لحظه ممکن است جلوبندی ماشین بیاید پایین و وسط جاده خراب شود که اگر شب باشد خیلی هیجان‌انگیز است، مخصوصا اگر خوراکی و آب نداشته باشند و هوا طوفانی هم باشد که دیگر آخر فیلم ترسناک است.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320648
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.