دومین جلسه گردهمی طنزآمیز برگزار شد

دومین جلسه گردهمی طنزآمیز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری دومین نشست گردهمی طنز دیروز و امروز با عنوان «طنزآمیز‌»، روز دوشنبه، سی‌ام بهمن ماه سال ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۷ برگزار شد. اداره این جلسات به عهده آقای دکتر اسماعیل امینی است.

ابتدای کلاس و در ادامه صحبت‌های جلسه قبل، نکاتی پیرامون «نشانه‌شناسی در ادبیات» مطرح شد. بعد از تبادل نظر مخاطبان، دکتر امینی به طور خاص «نشانه‌شناسی طنز» را به بحث گذاشت و روشی برای تحلیل طنز از رابطه نشانه‌ها با یکدیگر ارائه کرد.

بخش بعدی جلسه خواندن قسمت‌های طنزآمیز و برگزیده از بوستان سعدی بود. در این بخش به طور همزمان متن اشعار برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شد.

عکاس: محسن سیدی

در بین خواندن ابیات، دکتر امینی به تعدادی از مضامین مشابه، در آثار دیگر شاعران و نویسندگان هم اشاره می‌کند که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه می‌گردد و مواردی هم توسط آن‌ها اضافه می‌شود. مشارکت فعال حاضران در بحث‌های ادبی، از نکات مثبت برگزاری این جلسات است.

در پایان جلسه فرصتی هم برای پرسش و پاسخ در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

گفتنی است جلسات گردهمی «طنزآمیز» روزهای دوشنبه هر هفته، در اتاق۴۰۲، در طبقه چهارم ساختمان حوزه هنری، واقع در خیابان سمیه نبش حافظ، برگزار می‌شود. ورود به این جلسات برای عموم آزاد و رایگان است.

پایان

برای آگاهی از برنامه‌های دیگر دفتر طنز اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=320426
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.